Se enkelt indlæg
Gammel 27-05-2019, 17:06   #3
Lullepude
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Lullepude er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er du lige nu i et ressourceforløb hvor der kun er 1 aktivitet nemlig mentor (praktik står ikke i din plan) og alligevel kører et ressourceforløb fyldt med praktikker men uden mentor ???

Hvis det er korrekt forstået så synes jeg at du skal sende en skriftlig klage til jobcenterchefen.

Husk at der i overskriften skal stå at det er en klage og at den er til jobcenterchefen, samt at holde alle følelser ude af klagen.

I klagen skal du klage over at de ikke følger den plan der er lavet i forbindelse med dit nye ressourceforløb.

Hvis ikke jobcenterchefen reagerer inden for rimelig tid så bør du sende din klage videre til borgmesteren (med kopi til resten af byrådet) hvor du klager over at kommunen ikke følger lovgivningen.
Du forklarer simpelthen at de har givet dig et ressourceforløb der kun omhandler at du skal have en mentor men kører dig alligevel igennem diverse praktikker (der ikke står i planen) uden at tildele dig den mentor som hele dit forløb drejer sig om.

Hvis heller ikke der er hjælp at hente derfra synes jeg at du bør kontakte ankestyrelsen, ankestyrelsen er tilsynsmyndighed som skal sørge for at kommunerne overholder lovgivningen.

Tilføjelse:

Kommunen er forpligtet til at følge din plan, når de ikke længere mener at det er nødvendigt med den indsats som rehabiliteringsteamet har besluttet du skal igennem, så SKAL de sende dig retur til rehabiliteringsteamet uden unødig forsinkelse.

De kan heller ikke standse dit ressourceforløb og sætte dig på kontanthjælp uden at kunne godtgøre at du er blevet rask eller uden at sende dig retur til rehabiliteringsteamet medmindre de kan overtale dig til selv at standse ressourceforløbet.

Ekstra tilføjelse:

Husk fremover altid at optage dine samtaler (uden at oplyse dem om det), samt aldrig at gå til et møde alene igen.
De ville ikke stoppe mit ressourceforløb men min sagsbehandler sagde at der jo også var den mulighedaat blive hjemmegående, hvis altså at min kæreste kunne forsørge mig og hun troede at det ville være godt for mig så jeg kunne få fred. Lidt ærgerligt at jeg ikke fik det optaget.

Jeg har ikke været i en praktik de sidste 10 år. Men ja de ville sende mig i en af deres virksomheder altså aktivering tror jeg man kalder det. Og de ville gøre det uden mentor nu. Uden at tale med rehabiliteringsteamet først.

Pt. Går jeg i psykiatrien for at få noget hjælp uden medicin. Men min sagsbehandler siger jeg skal være i et beskæftigelserettet tilbud for at få mine penge, derfor vil hun havde mig i den praktik eller aktivitering.



Her er min plan. Ressourceforløb
Der indstilles til et ressourceforløb. Planen er at D får tilknytning til arbejdsmarkedet på sigt.
Koordinere samarbejde til familieafdelingen
Beskæftigelsesmål:
At D på sigt får en tilknytning til arbejdsmarkedet.
Beskæftigelsesrettede indsatser:Etablering af virksomhedspraktik eller ansættelse i lønnet arbejde. Optrapning af arbejdstiden under
anvendelse af mulige kompenserende indsatser til et niveau som matcher skånehensynene.
Sociale indsatser:
- fortsætte med mentor xxxxxx
- fortsætte samarbejde med familieafdelingen

Rehabiliteringsteamet indstiller til, at D bevilges et ressourceforløb af fem års varighed. Der lægges
vægt på at D har komplekse problemer ud over ledighed, som ikke har kunnet løses gennem indsats
efter beskæftigelsesloven eller aktivloven. Det fremgår af sagens akter, at D har modtaget
længerevarende offentlig forsørgelse, og at tilbud efter beskæftigelsesloven og/eller aktivloven har været afprøvet/er udtømte. Der vurderes at være behov for et helhedsorienteret forløb med en kombination af
indsatser inden der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål for D.
Der gøres opmærksom på forsøgsordning i perioden 01-07-2017 til 30-06-2019, hvor personer i
ressourceforløb har ret til at få inddraget en sundhedskoordinator, når tilbud i form af vejledning og
opkvalificering, virksomhedspraktik og løntilskud skal etableres.
Personen kan bede jobcenteret om at få inddraget sundhedskoordinatoren, hvis personen ikke mener, at
det konkrete tilbud tager hensyn til personens helbred.
Lullepude er ikke logget ind   Besvar med citat