Se enkelt indlæg
Gammel 17-09-2007, 15:46   #13
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up "Handicappet", om retten til at have et liv!

Brev afleveret d.d. kl.12,00: Lagt på siden kl. 15,50

Søborg d. 17.09.2007

Socialminister
Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg.

Kære Socialminister Se hjemmeside: www.Benny-G.dk

Jeg skriver til ministeren af nød og som en sidste udvej, da jeg som handicappet åbenbart ikke har nogen social sikkerhed i Gladsaxe Kommune, eller retssikkerhed ved domstolene?

Som jeg har oplevet det ved domstolene, tager byretsdommere og landsdommere kommunens og lægekonsulentens parti som fagligt dygtige instanser set i forhold til mig, en utilfreds handicappet mand der har lidt tort, og er blevet gjort unødigt mere handicappet på grund af kommunens løgne.
Dommerne undviger fra, at dømme i henhold til konsekvenserne af lægekonsulentens tilsidesættelse af tilstedeværende lægelige journaloplysninger, og som han kun har til opgave at oversætte.

Min bevisførelse er, at kommunens sagsbehandler har løjet om mit funktionsniveau i oplysningerne til kommunens lægekonsulent.
Lægekonsulenten har efterfølgende gjort opmærksom på, at der er en diskrepans i sagsbehandlerens oplysninger i forhold til min egen læges oplysninger i til sagen indhentede faktuelle journal-oplysninger, men han har i sin egenskab som læge valgt, at bruge sagsbehandlerens oplysninger hvis som han skriver, de ”er rigtige”?

De 2 tidligere socialministre har undveget fra, at gå ind i sagen i modstrid til nedenstående fil…

http://www.folketinget.dk/Samling/20...r_sv/S5030.htm

Citat: Når det drejer som om en lægekonsulent, der er ansat af kommunen, har kommunen indflydelse på, at lægekonsulenten som medarbejder udfører sit arbejde i overensstemmelse med de gældende retningslinier. Det er derfor kommunen som arbejdsgiver, der bør gribe ind, hvis en lægekonsulent ikke udfører arbejdet i overensstemmelse med jobfunktionen. På denne måde er der ingen forskel mellem f.eks. sagsbehandlere og lægekonsulenter. Citat slut:

I henhold til ovenstående citat er det kritisabelt, at socialministeren ikke har grebet ind, når det er kommunen der har stukket lægekonsulenten en fed løgn, der har kostet mig mit tidligere ellers så udmærkede fysiske helbred som handicappet.

Gladsaxe Kommune har vildledt lægekonsulenten, og han forholder sig ikke ”som firmaets mand” til sit aflagte lægeløfte som helbredende person. På det grundlag kan kommunen ikke ændre på det foreliggende. Kommunen vil ikke indrømme sine begåede fejl, og har domstolenes sympati herfor!

På dette grundlag håber jeg, at socialministeren vil gribe ind overfor Gladsaxe Kommune for groft magtmisbrug, og tilsidesættelse af sociale love og rettigheder mod en af kommunens handicappede borgere.

Jeg vil gerne omgående have foretaget og iværksat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for grov overtrædelse af handicappedes menneskerettigheder.

Jeg mener således også at Gladsaxe Kommune omgående bør tilpligtes, at udrede en kontant á conto udbetaling mens tilsynssagen foregår, så jeg ikke udover mistet førlighed også mister mit hus.

PS: Jeg udbeder mig et hurtigt svar på, om ministeren vil gribe ind, eller jeg bør give op som planlagt.

Vedlagt kopi: Statusattest af 19. april 2000 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 11.05.2000 fra Lægekonsulent Claus Bjerregaard til Lene Larsen.
” ” Brev af 25.03.2004 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 07.09.2007 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 28.05.2007 til Socialminister Eva Kjer Hansen.
” ” Kopi af Dom (Lægekonsulent) af 24. April 2007, og Redegørelse fra Retten Glostrup.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 17-09-2007 kl. 15:53. Årsag: Glemt tekst.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat