Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2009, 17:42   #1
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver..

... eller jo.. Jeg håber på lidt hjælp.

Der er 2 sider af sagen.

Jeg er 36 år kvinde med børn osv.

Jeg har været på sygedagpenge siden Marts 08. Blev sygemeldt fra job. Det var for hårdt både fysisk og psykisk. Jeg tudede tit på arbejde af bare smerter og når jeg kom hjem tudede min psyke..

Jeg har været sendt på kursus, men det gik heller ikke så godt. Jeg har en depression (igen) med hvad der nu hører til sådan en. Også har jeg en fysisk sygdom fibromyalgi. (Måske det er derfor jeg har nemt til depression).

Jeg kan ikke klare ret meget fysisk. Jeg kan ikke engang overkomme det herhjemme. Det er en kamp at lave mad der er hårdt som at skrælle kartofler, lægge tøj sammen, skrive på computeren i mere end blot 10 min, støvsuge, rydde op når der ligger for meget på gulvet osv osv. Specielt støvsugning, oprydning og lægge tøj sammen betyder jeg har smerter i timevis eller dage bagefter, altså mange flere smerter end normalt. Jeg har haft sygdommen i lang tid (kan ses i sygdomshistorien, men har først lige fået diagnosen). Jeg mister lynhurtigt krafterne når jeg laver noget.

Den anden er så min psyke. Har en depression. En moderat til svær en..? Går også hos en psykiater..

Altså jeg KAN ikke klare et alm job, hvor meget jeg end gerne ville I det år jeg havde job så jeg aldrig mine børn.. Jeg tog afsted om morgenen før de vågnede, kom hjem kl. 13-14. Tudede. Gik i seng fordi jeg ikke kunne mere. Vågnede og spiste aftensmad og gik så i seng igen kl 21.. Lørdag var den eneste dag jeg havde overskud til dem.. Nu har jeg så gået hjemme i snart 1 år. Har genvundet mig selv igen på det punkt. Laver nu en masse med børnene, som alle andre forældre nu engang gør. Skønt. Hjemmet kan jeg dog stadig ikke klare

Hvad skal jeg gøre?? Min socialrådgiver siger jeg nok bare skal have et kontorjob, men hvad hjælper det når mine arme ikke kan holde til computeren?? Og mine øjne kan heller ikke mere end en ½ time også et par timer pause også igen bagefter igen. Findes der virkelig en der vil ansætte en der ikke kan en skid?? Er bare så bange for at ende på evig kontanthjælp Det kan vi ikke klare herhjemme..

Flexjob? Er bare bange for jeg ikke kan i ret lang tid.. Men måske? Førtidspension måske? Men er de ikke begge 2 rigtig svære at få når jeg er så ung? Kunne godt lige bruge 10 år oveni tror jeg nok..

Før min sygedagpengetid har jeg prøvet 2 uddannelser, men min psyke har ikke kunne klare det.. Jeg gider ikke mit liv mere snart! Suk!

Svare gerne på spørgsmål. Jeg er ikke rigtig gået i dybden med noget af det jeg har skrevet.

Sidst redigeret af Webmaster; 09-03-2009 kl. 02:31. Årsag: Redigeret efter brugers ønske
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat