Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2018, 20:16   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Umiddelbart lyder det som om de er fulde af løgn, når de nu fortæller dig at du ikke kan få hjælp uden at få offentlig ydelse får du det mundligt eller skriftligt?

Jeg tænker at det måske kunne betale sig officielt at ansøge om at få hjælp til at blive udredt, eventuelt som anden har skrevet ansøge om pension på det foreliggende grundlag.
Husk at ansøgningen naturligvis skal afleveres på skrift med kvittering for aflevering.
Tænker at så bliver de jo nødt til officielt at forholde sig til din situation og give dig en skriftlig afgørelse som kan ankes i Ankestyrelsen.

Hvis man evt. søger om pension og begrundelsen f.eks. er at arbejdsevnen ikke er belyst så er det jo at man i klagen kan præcisere at kommunen nægter at belyse sagen ved påstå at du ikke kan afprøves fordi du ikke modtager en offentlig ydelse.

Når du søger om pension eller fleksjob, så er det jo at kommunen er forpligtet til at se på om du er berettiget til det du søger, hvis de ikke mener at du er berettiget til at få det du ansøger er de forpligtet til at kigge på om du er berettiget til andre indsatser end den du søger.

Derudover undrer det mig også at de benytter ordet ulovlig at få kontanthjælp, det mener jeg jo også at du skal anmode om at få på skrift og med en klagevejledning.

Jeg fik også medhold i Ankestyrelsen da de standsede mine sygedagpenge og jeg endte uden forsørgelse, det gjorde jeg netop fordi kommunen ikke havde arbejdsprøvet mig og fordi de "vurderede" i modstrid med hvad min læge havde skrevet.
Hvis man får medhold i at sygedagpengene er taget på forkert grundlag, så skal kommunen betale sygedagpenge med tilbagevirkende kraft fra de standses og til Ankestyrelsens afgørelse og indtil kommunen laver en lovlig afgørelse om standsning.

Formoder at du har søgt aktindsigt hos kommunen og gjort dig bekendt med hvad der ligger i din sag??
Hvis ikke bør du gøre det straks.

Jeg synes også at det er bedst at du kontakter Ankestyrelsen og anmoder om aktindsigt, jeg går ud fra at man godt kan søge om aktindsigt selv om sagen er afgjort for længst.
Så kan du også gøre dig selv bekendt med om kommunen har givet alle oplysninger videre til Ankestyrelsen.

Næste gang du skal klage bliver du nødt til at sikre dig en Aktindsigt både hos kommune og Ankestyrelsen og simpelthen sikre at begge har alle oplysninger og hvis ikke bør du give det hvis muligt.

Har du hørt om DUKH?
Hvis ikke så gå ind på hjemmesiden dukh.dk og læs om den uvildige konsulentordning på handicapområdet.
Jeg synes nemlig at du skal kontakte dem, jeg er helt sikker på at de kan give dig vejledning om hvordan du kommer videre nu og fortælle dig om det er rigtigt at det er ulovligt hvis du modtager ydelser osv. osv.

DUKH hjalp mig med en principafgørelse jeg kunne henvise til dengang jeg sendte min klage ind til kommunen og fik medhold i Ankestyrelsen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat