Emner: Ensomhed?
Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2018, 09:46   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Det er meget svært at lærer nye mennesker som alkoholiker, tror det er lægen du skal starte med, du skal have tjæk på dit alkohols behov, så kommer energien også tilbage og kræfter til at omgives andre
Jeg vil også mene, at du skal have mere forkus på dit alkoholproblem end på dit ensomhedsproblem.

Snak med din læge om det, måske skal du omkring en psykiater for at finde en løsning.
Jeg tænker der må være en grund til, at du drikker. Det er ikke altid man kan finde årsagen, men ofte er det muligt for en psykiater, at finde frem til noget medicin der afhjælper f.eks. angst eller uro, som ofte er grunden til et alkoholmisbrug.
Jeg kan forestille mig, at du bruger alkohol til at dæmpe et eller andet.

Eftersom du drak allerede mens du var sammen med din kone og jeres barn, så er det jo ikke et nyt problem.

Når først du begynder at få styr på din alkohol-problem, så vil jeg anbefale, at du begynder at gå nogle ture i dit lokal-område. På den måde falder man ofte i snak med andre mennesker.
Men som din situation er lige nu, så vil jeg ikke anbefale dig, at prøve, at komme ind på livet af de mennesker du møder, for de fleste mennesker er hurtige til, at spotte mennesker med et alkoholmisbrug.

Så din første prioritet bør være, at få styr på dit misbrug, for dermed kan løsningen på dit ensomhedsproblem komme mere eller mindre af sig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat