Se enkelt indlæg
Gammel 05-06-2018, 13:05   #89
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Er der andre end mig, der har prøvet at være raskmeldt, mens I var syge? Jeg var i lang tid "almindelig" ledig, fordi jeg syntes at tanken om den her kommunale udredning var for skræmmende. Og min konklusion er efterhånden, at det halvandet år hvor jeg "bare" var arbejdsløs, var langt mindre belastende for mig end de sidste 9 måneder, hvor jeg har været sygemeldt. Jeg føler, at jeg konstant går til møder, modtager breve og skal have nye lægeerklæringer og jeg tænker "så slap dog af". Psykiatrien har givet mig et behandlingsforløb, der skal strække sig over et år eller lidt mere, så det er så absurd at der skal følges op hver fjerde uge og laves nye statusattester hver eller hver anden måned.
Hvorfor skal man "følges" så meget når man er syg, men kan nøjes med møder hver 3-4. Måned som rask ledig? Jeg kan ikke få det til at give mening, for det er jo netop som rask, at man vil have overskud til alle de møder og i øvrigt synes jeg, at det ville virke mere præventivt for folk der var raske og kunne spekulere i socialbedrageri, hvis de vidste, at næste opfølgning ville ligge om fire uger og ikke fire måneder.
Men det er der vel ikke planer om at ændre på?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat