Se enkelt indlæg
Gammel 22-11-2019, 11:24   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Svarfrist fra Sagsbehandlere

Jeg afventer STADIG svar på 2 emails (eboks), fra min SB. Har ventet nu i 1 1/2 md. Der er ingen kritik i emails, blot ønsker om information ift. min sag.

Nå, men det er ikke uventet at SB. ikke besvarer, så jeg fandt dette. Dét kan jo være/blive relevant i ens sag ... Når den nu trækkes ud i det uvisse!
________________

Ombudsmanden henstillede til en kommune at genoptage behandlingen af en sag hvor kommunen havde undladt at svare på tre breve fra en borger. Kommunen genoptog sagen og besvarede et af brevene. Om de to andre breve skrev kommunen at de drejede sig om god forvaltningsskik, og at den ikke var i stand til at vurdere om der var handlet i overensstemmelse med god forvaltningsskik da den pågældende sagsbehandler senere var afgået ved døden. I svaret på en senere henvendelse skrev kommunen bl.a. at den ikke var forpligtet til at besvare spørgsmål der var fremsat som kritik af kommunens sagsbehandling.

Ombudsmanden udtalte at den omstændighed at den pågældende sagsbehandler er afgået ved døden, ikke fritager en myndighed for at tage stilling til om den har fulgt reglerne for god forvaltningsskik. Derimod må det efter omstændighederne accepteres at myndigheden ikke svarer på spørgsmål fra en borger om den nærmere baggrund for bestemte sagsbehandlingsskridt som myndigheden har foretaget, når spørgsmålene ikke kan besvares på grundlag af myndighedens notater i sagen eller den viden om sagen som myndigheden i øvrigt har. Ombudsmanden kritiserede desuden at kommunen havde udtalt at den ikke var forpligtet til at besvare spørgsmål der var fremsat som kritik af kommunens sagsbehandling.

(J.nr. 2005-0194-109)

Kilde link: https://www.ombudsmanden.dk/find/udt...bsager/05-591/

Sidst redigeret af fatternada; 22-11-2019 kl. 11:37.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat