Se enkelt indlæg
Gammel 08-08-2017, 00:08   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Peter

Du har flg. citat:

Citat:
Ombudsmanden: Myndigheder må ikke afvise nye oplysninger

En borger, som har klaget over en afgørelse, kan normalt altid komme med nye oplysninger til sin sag. Ankestyrelsen kan derfor ikke afvise at inddrage nye oplysninger. Det er nu slået fast, efter at ombudsmanden har spurgt til Ankestyrelsens praksis.

I en konkret klagesag blev ombudsmanden opmærksom på, at Ankestyrelsen helt havde afvist at se på nye lægeoplysninger fra en kvinde. De nye lægeoplysninger betød ellers, at kvindens méngrad var større end først antaget, og at hun derfor havde ret til erstatning. Efter at ombudsmanden gik ind i sagen, æn*drede Ankestyrelsen holdning og inddrog de nye oplysninger i sagen. Herefter fik kvinden erstatning.
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...e_oplysninger/

Min fremhævning.

Jeg kan læse af linket, at Ombudsmandens skrivelse er fra 6. oktober 2015

Yderligere står der i ovennævnte skrivelse:

Citat:
Ombudsmanden er tilfreds med Ankestyrelsens initiativer. Han siger dog, at han stadig vil have fokus på problemstillingen – også i forhold til andre klagemyndigheder.
Jeg bed mærke i dette, da jeg jo lige har sat en indlæg ind fra Ankestyrlsen, hvor de skriver:

Citat:
Nye oplysninger til Ankestyrelsen:

Nye oplysninger, som kommer frem i klagesagen hos Ankestyrelsen, kan kun indgå i det omfang, kommunen skulle have inddraget dem i sin sagsbehandling. Andre nye mellemkommende oplysninger skal ikke indgå i Ankestyrelsens afgørelsesgrundlag. Det har en dom fra Vestre Landsret af 6. juni 2017 slået fast.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=192242

Som du kan læse er denne dom fra Vestre Landsret ra juni i år, hvorfor jeg tænker, at dom ved Landsretten går over Ombudsmanden.

Kan ikke finde dommen, og har ikke kigget om Ombudsmanden har korrigeret sin udtalelse efter denne dom.

Hvad mener du? Jeg har ikke lige hoved til at undersøge pt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat