Se enkelt indlæg
Gammel 08-08-2009, 04:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisbethl Se meddelelser
Når man har en masse skånehensyn der er bekræftet af læger, arbejdspsykolog og speciallæge i psykiatri, kommunen selv har sendt en til, kan kommunen så "opfinde" et job. Jobbet eksisterer ikke i det virkelige liv men passer til de skånebehov der skal tages.
Jeg er ikke helt med,er du visiteret til fleksjob og er det selve fleksjobbet du snakker om eller er det arbejdesprøvningen mhp fleksjob ?

Citat:
Fordi man kan arbejde i det "tilpassede" flexjob er der intet job i det virkelige liv der passer. Umiddelbart virker det fuldstændigt GAK at arbejdsprøve i et job man ikke kan søge eller få. Er det fordi man bare skal parkeres et sted.
Jeg er selv i arbprøvning (den er så lige blevet stoppet) men det var også et job der aldrig ville kunne findes for ingen arbejdsgiver ville kunne bruge en til noget sådan (tog telefon i en virksomhed hvor den ringede måske tre gange i løbet af en dag ) men det de så kan bruge det til er at finde ud af om jeg kan komme ud af døren om jeg kan møde og hvor mange timer jeg feks kan være væk hjemmefra, de prøver alt og det skal de også i følge loven ...

Men man skal ikke tage fejl af at der skal være bred tilgang til den type job man visiteres til , men sjovt nok er der næsten ikke den flekser der ikke er visiteret til lettere kontorjob , hvad det så end er ..
Citat:
Mit skånejpb skal tage hensyn til kroniske smerter og trigeminus. Ingen på kommunen ved hvordan man har det når man lider af de to ting.
Nej det gør de ikke og derfor er det vigtigt at man husker at lave både smertedagbog samt jobdagbog når man er i arbprøvning det er også den der skal være med til at give et billede af din hverdag, netop dine skånehensyn er de usynlige og meget svære at bevise hvis ikke kommunen lære at stole på at folk siger sandheden og det tror og stoler de desværre ikke på .. sådan generelt ..


Citat:
I min verden er det jo fuldstændigt gak. Håber at nogen kan svare. Når man har de lidelser er det virkeligt svært at blive ved med at forsøge at finde "forsvar" på nettet. Jeg vil meget gerne høre fra andre der kender til disse ting. MEGET gerne fra andre der har samme problemer efter tandlægebesøg, hvor mine problemer stammer fra.

Lisbethl
Hvad mener du med forsvar på nettet ? dine lægepapir og dine ressourceprofil og din jobdagbog evt smertedagbog skulle gerne være det forsvar og den dokumentation du har brug for , ved godt at det ikke altid holder vand men det er sådan det skal være i følge loven .

Jeg har selv været visiteret til fleks siden 03 og det er aldrig lykkedes kommunen at komme bare en smule nært på et fleksjob til mig hvor der er de skånehensyn der kræves i følge div papir , pt er jeg på vej i ny arbejds prøvning og ikke engang den kan de finde hvis der skal tages hensyn til alle skånehensyn så kan godt give dig ret i at det er gak...

Har du kigget i de sociale grupper der er også en for kronisk smerte patienter prøv at kigge ind der og se om du ikke kan finde nogen ligesindet der som du kan snakke med http://www.k10.dk/group.php?groupid=14
  Besvar med citat