Se enkelt indlæg
Gammel 02-01-2014, 12:52   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Overhovedet ikke, Stampe.

Jeg er ufaglært, og har altid været meget stolt af mit arbejde, håndens arbejde.
Jo, hårdere arbejde, jo bedre.

Personligt har jeg altid været ret ligeglad med opgavens eller arbejdspladserne art, for mig har kollegaer og arbejdsmiljø/tone altid været vigtigere.

Det har faktisk betydet alt.

Men derfor kan jeg udmærket sætte mig ind i et andet menneskes følelser.

Det her handler jo ikke om Brugsen, eller hvad man mener om forskellige jobfunktioner.

Det her handler om den udprægede og direkte ødelæggende skamfølelse man pålægger syge borgere, og som er et stort problem for mange, idet man mister selvværd/selvtillid ved hele tiden at blive pålagt skam.

Skam for sygdom, dårlig økonomi, grim behandling i Jobcenter. Listen er lang.

Hele vejen igennem bliver man heglet ned, for ikke at tale om de store personlige tab en forringet funktionsevne afstedkommer.

Så, Stampe, jeg synes nok på K10 der brude være plads til at lufte den slags følelser, og gøre op med dem.

Når du stiller det op som om det ikke er ordentligt arbejde, at arbejde i Brugsen, ryger du lige i gyngen og optager den samme retorik, som regeringen på mest nedgørende vis har brugt til at lave adskillige forringelser der har ram, og rammer, os alle meget, meget hårdt.

Jeg mener ikke mennesker er lige meget værd. Jeg mener eksempelvis, at jeg er en del mere værd end både Helle T, Magrethe og Mette F tilsammen. Som menneske, ikke som arbejdskraft

Frida

Sidst redigeret af frida; 02-01-2014 kl. 12:55.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat