Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2008, 12:11   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
melkior det lyder helt absurd og meget langvarigt, hvis din mand bliver sygemeldt fra et job så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne få sygedagpenge og hvorfor han skal være afhænig ad det fordi du er selvstændig? hvad brugte de af begrundelse ?

Men hvis det er sådan at han ikke har været i job mellem de to sygemeldinger så er det fordi han ikke er berettiget til kontanthjælp pga din indtægt...


Det er en kæmpe problematik du har fat i her og nok ikke så let bare lige at give et svar på , der er også nogen ting der skal undersøges og som du selv er nød til at komme igang med at undersøge ....

Men som jeg ser det og som du skriver det så er der en del fejl i din sagsbehandling og din mands så vi er nok nød til at tage det hele fra en ende af, hvis jeg var dig så var der flere ting jeg ville gøre...

allerførst ville jeg få aktindsigt formular finder du her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og det er selvfølgelig din mand der skal have aktindsigt.


du skriver også

Citat:
kommunens afd for sygemeldte og her snakker han med psykolog og sagsbehandler der mener han skal have pension . De kunne ikke gøre så meget .
Hvornår var det og hvad er der videre sket, er der lavet ressourceprofil er der gjort tiltag til at få din mand over på førtidspension osv ?

ellers er det vigtigt at i kommer igang med dette ...

Hvad med dine børn, har du fået noget hjælp til dem ? det lyder fuldstændigt vanvittigt at du skal passe to syge børn og en syg mand og være selvstændig samtidig , har du ikke fået hjælp til dine børn fra kommunen ?

Her tænker jeg især også på serviceloven som Vim omtaler, og som du kan læse på det Vim har sat ind ...

Hvis kommunen ikke har rådet og vejledt jer så har de lavet en kæmpe fejl ...

Så er der det med din skat, jeg ville med det samme ringe til skattevæsnet og få en tid til en aftale det er ulovligt at lade folk stå uden forsørgelse og de kan ikke bare trække 100 % har du snakket med dem og er du sikker på at der ikke bare er sket en fejl ?

få ringet til dem med det samme ...

Og så er der lige det hvad du kan gøre her og nu ...

Det her vil jeg ikke sige normalt og du skal også tænke meget nøje over det inden du beslutter den udvej, men jeg er ikke i tvivl om at var jeg i din situation som du beskriver den så var det sådan jeg ville takle tingene ...

du skal bede om at blive fyret fra dit job og så skal du på kontanthjælp, du skal op og have en tid ved kommunen sådan at både du og din mand kan komme i gang med en handleplan din mand skal evt søge en §17 pension hvis ikke de selv indstiller ham til en §18

Hvis du er på kontanthjælp kan skat ikke gå ind og trække så aggressivt i din hjælp (og jeg tror stadig det er en fejl ) din mand vil ligeledes også få kontanthjælp og det lyder som om det må være mere end i får nu ...

Det lyder som om det hele er steget dig over hovedet (og det er der ikke noget at sige til ) men du bliver nød til at få ryddet op i det nu, handle på det og tage det styk for styk ellers er du den næste der går ned og så er jeres familie virkelig kommet helt ud hvor i ikke længere vil kunne bunde...

Så 1 søg aktindsigt
2 ring til skattevæsenet
, 3 bed om en tid hos en sagsbehandler
4 gå evt til din læge og bed om en sygemelding
5 få fat i familie afdelingen og bed om noget hjælp til dine børn hvis ikke
du får det allerede


Det er lidt svært at svare noget ud fra dit indlæg da der melder sig en masse nye spørgsmål , men prøv at svare på det jeg har skrevet her og se om ikke vi er nogen her der kan om ikke andet så få dig ind på den rette vej, hvor du og din familie får mulighed for at overleve ...

og brug evt telefonnummeret som Vim har sat ind, det lyder som om der er brug for noget professionelt hjælp i jeres sag og ikke mindst en torvholder så i kan få ryddet ud i det hele

Med venlig hilsen
Hejdien

PS får i ikke boligsikring ?
  Besvar med citat