Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2019, 07:38   #3
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak “Nørd”

Årsagen til at jeg søgte dokumentation for dette er, at jeg prøver at navigere rundt i de kriterier som kommunen vurderer ud fra.

Hvis jeg tager udgangspunkt i min egen sag (hvilket jo er mest åbenlyst ), så har de netop i det tilfælde ikke vurderet ud fra “funktionsevnen”, men helheden i udtalelsen, og dette mener jeg at have læst at de netop ikke skal, men udelukkende drage deres vurdering ud fra “funktionsevnen”, som er ment til at sammenfatte og give kommunen indblik i borgerens arbejdsevne, eller mangel på samme.

Jeg læser også at borgerens arbejdsevne skal dokumenteres som varigt (kronisk) nedsat, og ikke til at forbedre. Altså man tager udgangspunkt i borgerens tidligere position, og bør vurdere ud fra denne, når en eventuel sag om FP. søges.

Når jeg så læser at nogle borgere arbejder helt ned til bl.a. 40 min. om ugen, så er ovenstående ikke overholdt, for så har kommunen blot “opfundet” en anden hylde at placere borgeren på, og man er altså ikke taget sin vurdering ud fra den foreliggende.

Eksempel: Hvis man tidligere var visiteret til 9 timer fleks ugt., og derefter går ned i tid, og derefter igen forringes, så er det ikke en udvikling med det stik modsatte. Uanset om man så kan arbejde 40 min. om ugen, må man derfor vurdere et forløb som formålsløst, da arbejdsevnen ikke kan udvikles, men er afviklet.

Anywway. Jeg bruger bare uanede mængder af tid på gennemskue, og “oversætte” regler og lov til forståeligt dansk

Input til ovenstående tages imod med kyshånd. Det er så vigtigt at jeg ved, at jeg har forstået korrekt, sidder jo lige midt i hvepseboet!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat