Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2012, 22:29   #20
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klep Se meddelelser
Det underlige består i, at du som førtidspensionist straffes på pengepungen hvis du bliver gift eller bliver samlevende med en som ingen indtægt har, og det er uanset om det er med en dansker eller en udlænding! Ja, jeg mener, at så længe ens partner ikke har en indtægt, så skal der ikke skæres i pensionen.......jeg synes det er totalt ulogisk at der bliver det!
Egentlig har jeg ikke valgt noget som helst, jeg afsøger bare mulighederne, for jeg synes sgu det er nærmest umuligt at finde en dansk kæreste/kone. Du er heldig at ha en.....pas godt på hende!!

Det er et spørgsmål om muligheder på arbejdsmarkedet.

Nu er der, for mig, forskel på, om det er en ægtefælle uden indtægt, men som har mulighed for at tjene penge, eller om det er en ægtefælle der, måske nok har indtægt (fx kontanthjælp), men mister den, da ægtemandens/konens indtægt er for høj.

Måske har du selv flere sandsynlige tilbud på, hvad der ku være en ægtefælle uden indtægt, jeg kan ikke lige komme i tanke om flere?

Hvis du bliver gift og din ægtefælle ingen indtægt har, har du jo også mulighed for at få hendes skattefradrag.

Ved ikke om det er umuligt at finde en kone/kæreste/kran og hvad vi ellers kalder vores kvinder. Det er jo også et spørgsmål om at være klar til det, samt file på steder som måske er for stramme i ens forventninger til et forhold mv..


Alternativt, så undgå at gifte dig, eller være samboende med nogen du kan blive gift/registreret partner med, der er ikke så mange muligheder, hvis du vil undgå at blive trukket i din førtidspension.

Har først svaret nu, da jeg har været indlagt på sygehus siden torsdag. Er hjemme i nat, men skal møde i morgen tidlig igen.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat