Se enkelt indlæg
Gammel 06-07-2008, 20:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Inneb velkommen til ..

Desværre er der i sverige ikke noget tilsvarende ledighesydelse og derfor kan man ikke få ledighedsydelse når man bor i sverige..

hvis man kigger på sr-bistand så¨kan man se at der står
Citat:
En ledighedsydelse kan ikke tages med til udlandet. Hvis man er i fleksjob, kan man godt være grænsegænger - altså f.eks bo i Sverige og arbejde i Danmark, men du kan kun få ledighedsydelse, hvis det land, du flytter til, har en lignende ydelse, så her må du forhøre dig i den kommune, du vil flytte til.
Jeg har læst/hørt at man i sverige overvejer at indføre en ordning som fleks men det er vist kun noget der er med i overvejelserne endnu og derfor desværre ikke relevant for dig ...

Jeg ved ikke hvad man skal råde dig til, hvis kommunen har stoppet dine sygedagpenge hvor lang tid siden er det så og er de stoppet (tænkte på om du kan nå at anke stoppet) evt at søge en førtidspension sådan at de ikke kan stoppe dine sygedagpenge før der er en afgørelse (ved godt at du nok får afslag men det kunne evt købe dig lidt tid )

der er en mere her på siden som er havnet uheldigt som dig pga sverige og ledighedsydelse ..

prøv at læse her http://www.k10.dk/showthread.php?t=4063

Man kan forestille sig at det er et problem for hovedsageligt kbh kommune ..

da det jo nok er flest københavnere der kommer til sverige ...

at kommunen siger til dig at du lige skal finde dig et fleksjob først , den skal de vist lige tygge på engang til for de skal hjælpe dig med at finde det job...


Men du er godt nok havnet i en blindgyde her .,. om du skal flytte tilbage til damark afhænger også om du stadig har sygedagpenge, for har du det så kan du flytte tilbage til danmark og overgå til ledighedsydelse, men er dine sygedapgene stoppet så skal du søge kontanthjælp...

Nu har vi lige i en anden tråd snakket om borgerrådgiver og derfor ved jeg at der er en sådan i kbh kommune og hvis jeg var dig så ville jeg se om ikke jeg kunne komme til at få en snak med vedkommen , det kan være han/hun kan se en åbning (jeg kan ikke umiddelbart ) og måske du skulle tage en snak med rollo for det ser ud som om at kbh kommune har lidt svært ved at finde ud af det hele selv...

rollo har feks fået ledighedsydelse til Sverige skønt man ikke kan ...

måske i sammen kunne finde ud af noget med at få en klage på bordet , jeg ville i hvertfald lave en klage over jsv , de har rådgivet dig meget dårligt, de burde have fortalt dig om konsekvenserne ved at bibeholde din adresse i sverige ved stop af sygedagpenge ....

jeg ved ikke om en advokat kan gøre noget og det er jo en dyr løsning, men måske en sådan kan få genoptaget dine sygedagpenge, hvis de er stoppet, og en klage over kommunen kunne han måske også hjælpe med, men at få din ledighedsydelse til sverige kan nok ikke lade sig gøre , desværre ....

håber du vil lade os vide hvordan det går og hvad du beslutter dig for at gøre, vi er en del her der godt kunne tænke os at vide det, der er trods alt flesker i Sverige og de skal vel vide at i tilfælde af at de bliver ledige mister de også deres forsørgelse ...

det er ikke helt fair
  Besvar med citat