Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2017, 13:24   #161
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153551
"Jobcentret i kommunen skal udarbejde en jobplan i dialog med den ledige med det formål at opnå enighed om relevante konkrete beskæftigelsesmål, og hvilke aktiviteter der leder frem til dette.

Dette er ikke til hinder for, at jobcentret kan lave et udkast til jobplan, inden dialogen med den ledige.

Det har ikke betydning for gyldigheden af jobplanen, om den ledige formelt har accepteret planen med sin underskrift."

________________

" Stk. 7. Når der er udarbejdet eller revideret en »Min Plan«, gør jobcenteret planen og tilbud samt eventuelle test og andre aktiviteter heri tilgængelige for personen digitalt via Jobnet.

Stk. 8. Personer, der er omfattet af § 1, nr. 1, 2 og nr. 12, og som vurderes åbenlyst uddannelsesparate, har pligt til at gøre sig bekendt med og kvittere for tilbud, eventuelle test og andre aktiviteter i »Min Plan« digitalt på Jobnet. "
(nr 1, 2 og 12, er folk på dagpenge, jobparate på kontanthjælp og uddannelsesparate på uddannelseshjælp).
Mon ikke det bare er jobnet der ikke er sat op til, at kunne skelne?

"Stk. 9. Når »Min Plan« er udarbejdet eller revideret for personer, der er omfattet af § 1, nr. 3 -14, bortset fra personer omfattet af nr. 12, som vurderes åbenlyst uddannelsesparate, skal planen udleveres eller sendes til personen via brev og sendes endvidere som digital meddelelse på Jobnet.dk, jf. lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 10 a, stk. 2. Personen kan kvittere for plan og tilbud ved at kvittere på Jobnet.dk, underskrive og returnere en kopi til jobcenteret, eller sende besked med digital post om, at personen har modtaget og læst plan og tilbud. "

Her lyder det som en "kan" ting, for de resterende grupper, så at sige.

Fundet i http://www.socialjura.dk/content-sto...-2016/#c108155 kapitel 6, §52

----

Man kan også sige, at der sådan set ikke står hvad der sker, hvis du IKKE underskriver den. Og de må ikke sanktionere, uden at have oplyst om det.
Så jeg tænker at det med at godkende "min plan", netop er så du selv kan læse den igennem, og komme med indsigelser.
Og hvis du så ikke har indsigelser, kan du godkende den
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat