Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2018, 22:47   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Smider lige nogen paragraffer ind
Aktivloven
§69k (ressourceforløbsydelse i jobafklaringsforløb)
"Stk. 4. En person, der har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage ressourceforløbsydelse. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage ressourceforløbsydelse, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien holdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger. § 13, stk. 12, finder tilsvarende anvendelse for personer, der er omfattet af 1. pkt."

§13 stk 12 de omtaler lyder således:

"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom."

Jeg vil ligesom webmaster anbefale dig, at få det på skrift.
Lige nu har du jo ikke som sådan fået et svar. Nærmere bare et "det ved jeg ikke".
Og loven siger at de skal træffe afgørelse om det.

Hvis du ved hvor du skal have lavet den psykologiske vurdering, kan du evt prøve at kontakte dem, og høre hvad chancerne er for, at en psykologisk vurdering ville kunne ligge lige præcis i de to uger.
Kan jo være at de siger: "de uger holder vi ferie" eller "alle tider er allerede booket de to uger". Hvis du så kan få det bekræftet på skrift, så kan du sende det til sagsbehandler. Og så vil sagsbehandler jo ikke rigtigt kunne argumentere imod, at du holder ferie der

(Man kan jo også sige at det næppe modvirker noget i "væsentlig grad", hvis en psykologisk vurdering bliver udsat 2 uger)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat