Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2017, 11:37   #268
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Formålet med de sidste indlæg..........

... er at oplyse om, at hvis du bliver udsat for påstande, hentydninger om tvang i behandlingen af enhver art, skal du søge hjælp.

Fordi området har udviklet sig til noget andet end da vi på k10 tvang omgivelserne, læs Folketinget, til det første forsøgsmæssige forbud imod tvang i behandlingen.

Samme dag som Ankestyrelsen udsendte Principafgørelse 108-13 reagerede vi på k10, hvor Gigtforeningen bad om forlov at kører sagen i forhold til myndigheder og pressen. Det bevirkede i sidste ende med det første forsøgsvise forbud imod tvang i behandlingen, som nu er forlænget til juli 2019

Startende med sygepengestop under trusler og som pt også drejer sig om konsekvenser ved afgørelser om førtidspension.

FaceBook gruppen "Menneskesynet bag Term-modellen" har netop opdage, at der mangler lovgrundlag for at kræve at patienterne er tvunget til, se Bilag:

Fysioterapi.

Samtale med psykolog.

Dette svar kender vi endnu ikke!

Men det er korrekt, hvad Web nævner:

Indtil videre kan man, skal man ikke nægte kontakten til "Sundhedskoordinatoren"............ som eventuelt kan fremkomme med FORSLAG til behandlingstilbud!!

Disse eventuelle forslag kan man afvise og det har ingen konsekvens for hverken afgørelse på sygedagpengestop eller afgørelsen på førtidspension.

Før var det "Klinisk Funktion" = speciallæge fra Regionen, som havde den opgave at fremkomme med eventuelle "behandlingstilbud" som også kunne afvises af patienten.

Disse forslag, fra "Sundhedskoordinatoren" skal stadig over din praktiserende læges kendskab og godkendelse samt samarbejde, fordi den praktiserende læger er din indgang til sundhedsvæsnet og en vigtig medspiller i din sociale sag.

Konklusion.

Vi kan afvise alle behandlingstilbud frem til juli 2019.

Vi kan IKKE afvise fysioterapi eller samtale med psykolog.

Vi kan/bør IKKE afvise kontakten til "Sundhedskoordinator"

(her har jeg kun et problem med "Sundhedskoordinatoren" som ikke nødvendigvis kræves at være læge. Det problem holder vi øje med)

Om det manglende lovgrundlag for tvungen fysioterapi og samtale med psykolog holder jeg øje med, men det er i første omgang et mindre problem.

Det vigtigste er at patienter ikke kan tvinges med trusler om operationer, elektrochok fedmeoperationer og tabe sig.

Trods at Ankestyrelsen stadig har Principafgørelser, som er "Gældende".

Lumbale operationer. Tabe sig.

Så alt i alt har vi god forståelse af problemstillingen, indtil videre.

Vasen, tak for de fine ord!

Vi på k10, følger udviklingen nøje!

Hilsen Peter

Bilag


Bente Stenfalk
5. december 2016
Sendt:

Til Sundhed.dk

Jeg mener, I er forældede mht. til denne oplysning:
"Du kan således ikke afvise behandling hos for eksempel fysioterapeut eller psykolog."
som står på denne jeres side
:
https://www.sundhed.dk/…/sociale-…/y...sourceforloeb/

Hvis I mener noget andet, så vil jeg gerne se det på tryk i loven fra sommeren 2016, som udelukkende omhandler lægebehandling, og hvor jeg ikke har kunnet finde den formulering.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=181813

Jeg kan se, at I har det i direkte afskrift fra denne rapport fra Deloitte fra 2015 (tryk på linket i linket):
http://star.dk/…/Evaluering_af%20for...vise_la…

Men den er forældet i forhold til den lov, som blev vedtaget i sommeren 2016, om at man har ret til at afvise behandling.

V.h. Bente Stenfalk
Næstformand i Boregerretsbevægelsen

Sidst redigeret af phhmw; 07-02-2017 kl. 11:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat