Se enkelt indlæg
Gammel 29-09-2008, 22:21   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er faktisk rigtig svært at svare dig på, nogle kommuner er søde, mens andre *ak* lige så har den enkle sagsbehandler uendelig meget at sige, fordi denne kan "glemme" vigtige papirer, kun tage de udtalelser denne syntes skal med, omformulere osv osv.

Noget andet er så at jeg mener (jeg er IKKE sikker) at jeg har læst et eller andet sted at lægerne slet ikke må anbefale værgen det ene eller det andet.
Det er slet ikke relevant i en sag hvad lægerne anbefaler fordi du ikke kan, det relevante er hvad kan, sådan er loven skruet sammen, der skal fokuseres på det positive, altså hvad du kan, dvs man må ikke sige at du ikke kan arbejde værgen deltid eller fuldtid, mens man gerne må skrive at du kan klare fx 10 min. En læge er ikke udd inden for lovens rammer omkring reva fleks og førtidspension (og meget andet for den sags skyld) og kan derfor heller ikke vide hvad den enkelte patient bør få, det ved din sagsbehandler meget mere om... samtidig er en sagsbehandler jo heller ikke læge, og kan derfor ikke sige om du fejler det ene eller det andet, eller slet ingen ting, der er h*n tvunget til at lytte til hvad lægerne siger.

MEN! det forhindrer ikke at sagsbehandler tager anbefalingen til sig og indstiller dig til pension.

Så vit jeg har forstået det (igen er jeg IKKE sikker) kræver en midlertidig FP det samme som en alm FP, dvs alle andre muligheder skal være udtømte, altså behandling skal være udtømt, revalidering flex og arbejdsprøvning afprøvet, eller åbenlyst uhensigtsmæssigt.... eller noget i den stil står der i loven.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat