Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2008, 13:21   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 32
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ret og Pligt handlede blandt andet om, at der blev fratrukket noget pension, selvom den IKKE blev udbetalt.

Kvinden skulle så leve af 7.000 FØR skat. Det lød meget mystisk.

Derfor er det muligt, at en førtidspension ville være bedst, fordi din mand selvfølgelig får nedsat sin pension, fordi han er gift, men til gengæld kan han få udbetalt sin pension samtidig fra pensionsselskabet.

Den vil også blive modregnet, men ikke krone for krone.

Ved overgang til fleksydelse, skal der OGSÅ betales fleksydelsesbidrag, indtil han bliver 67 år.

Det er altså noget ROD, når man i forvejen har begrænsede muligheder, så straffes man yderligere.

Jeg vil foreslå dig, at du kontakter jeres private forsikringsselskab og spørger om modregningen ved hhv. fleksydelse og førtidspension.

Invaliditetsydelse mener jeg er en ydelse, man kan få, hvis man arbejder og er berettiget til førtidspension, men jeg er IKKE sikker. Det må andre på siden gerne svare på.

Men kontakt forsikringsselskabet, helst skriftligt, også kommunen skriftligt.

Man kan ikke altid regne med de mundtlige svar.



På denne hjemmeside kan man lave beregninger af konsekvenser af diverse.

Du kan beregne førtidspension, men OGSÅ fleksydelse.


https://www.pensionsinfo.dk/Borgerse...velkommen.html

Du kan evt. også tjekke på dette link, hvor der står en hel masse om modregninger i fleksydelsen (som er ringere end efterlønnen).

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat