Se enkelt indlæg
Gammel 08-08-2010, 17:01   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser


i forhold til ham som bygger på sit hus....
Hvis min X, som er fp'er, havde haft hænderne skruet rigtigt på, så havde han såmænd også kunnet bygge et hus.

Min X er vokset op med en far, som regerede hjemmet på en, for mig, underlig måde, og både min X og hans brødre har psykiske problemer og er alle på fp.
Da X'en kæmpede med kommunen meldte han selv klart ud, at han ikke kunne undvære sine daglige øl (max. 5 i løbet af dagen), det var hans medicin for at kunne holde tilværelsen ud.
Underligt nok blev der aldrig sat spørgsmålstegn eller andet ved dette.

Han meldte også klart ud, at han ikke kunne holde ud at arbejde indendørs, eller mellem mange mennesker. Hans nerver kan simpelthen ikke klare det.

Ved et møde på kommunen blev det foreslået, at han kunne få job på kirkegården, hvilket lød ganske fornuftigt i X'ens ører, men en repræsentant fra fagforeningen slog hurtigt fast, at disse jobs var helt umulige at få fo X'en, da de oftest blev brugt som en slags retræte-post for ........, jeg husker ikke lige hvilken gruppe.

Så til trods for at min X egentlig godt kan arbejde, når bare det er udendørs, alene eller næsten alene og der kan ses igennem fingre med at han drikker et par øl i løbet af dagen, så blev han tilkendt fp.

Min påstand er så, at nu hvor han har fået noget ordentlig medicin (altså den receptpligtige slags), så ville han fint kunne klare et udendørs flexjob.

F.eks. har de fleste firmaer lidt grønt udenfor firmaet, som skal vedligeholdes, men vores system er desværre ikke skruet sådan sammen, at arbejdsmarkedet er så rummeligt, som vore politikere ønsker det, og derfor er det nogle gange nemmere/billigere for systemet, at plante mennesker som f.eks. min X på fp end at lægge sig i selen for at få etableret et passende flex-job.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat