Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2017, 17:35   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har desværre ikke lige overskud til at læse det hele.
Men du skriver blandt andet, at du er igang med at skrive en klage, over afslaget på ressourceforløb.
I det brev hvor du argumenterer for at skulle ind til teamet, skriver du:
"fordi jeg som minimum bør være berettiget til et ressourceforløb på det foreliggende grundlag, fordi jeg har komplekse kroniske helbredsproblemer ud over ledighed"

Det er IKKE nok ift at være berettiget til ressourceforløb.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168066
"Et ressourceforløb er til personer, der har komplekse problemer ud over ledighed. Det kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og sociale eller sundhedsmæssige indsatser.

Det er en betingelse for at være omfattet af målgruppen for et ressourceforløb, at den indsats, der er nødvendig for borgeren, er tværfaglig. Det vil sige en indsats fra forskellige dele af den kommunale forvaltning, men ikke nødvendigvis også en indsats fra sundhedsvæsenet."

I paragraffen om ressourceforløb, står der også blandt andet: (lov om aktiv beskæftigelsesindsats http://www.socialjura.dk/content-sto...atslov/#c85343 )
"§ 68 a. Personer under 40 år, der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik,"

Kommunen skriver i deres afgørelse, at du ved hjælp af virksomhedspraktik kan blive selvforsørgende.

Så kommunens argument er (lidt inddirekte):
1: Du har ikke brug for et tværfagligt forløb, da de mener at du "bare" skal i virksomhedspraktik.
2: Det er endnu ikke påvist at problemet ikke kan løses via indsats efter LAB eller LAS, som også er et krav.

Så jeg vil anbefale dig at du i din klage argumenterer for:
1: at du HAR brug for tværfagligt forløb (foreslå evt nogen indsatser)
2: at virksomhedspraktik er formålsløst pga din tilstand.

Kan også se at de nævner i et mødenotat, at fleksjob kræver at behandlingsmulighederne er udtømte, for at kunne sige at arbejdsevnen er varigt nedsat. Så længe det er tilfældet, tror jeg at dine chancer for ressourceforløb er større end fleksjob. (Såfremt du har brug for tværfagligt helhedsorienteret forløb)

Håber det gav mening, og at det ikke forvirrede
Og beklager at jeg kun har haft overskud til at skimte. Håber at mit svar alligevel kan bruges til noget
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat