Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2016, 23:10   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det er eddermaleme svært, at gå tilbage og positivt ind i samarbejdet oven på den omgang!
Jeg har selv fibromyalgi i ret svær grad og fik førtidspension i 2007.
Jeg ved, at alt hvad vi overanstrenger os med, ikke lader sig genoparbejde/reetablere, men sluger af livets samlede pose og netværk bliver 0, fordi man ikke har kræfter til det.
Jeg fik (tror på Gråsten Gigt Hospital) at vide, at en fibromyalgiramt har energier at gøre med, som en hjemmeboende 80 årig.

Jeg fik min første hjælp, da jeg brød sammen, efter at jeg ikke havde været i bad i 14 dage og huset flød, mens jeg sad som en zoombie. Da fik jeg ringet til hjemmeplejen og kom i kontakt med § 100. senere fik jeg så førtidspensionen.

Men kampene spares man ikke for og den seneste:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=33944
har kostet mig energien, til de ugentlige ture ud i naturen. (håber dog at jeg kan nå toget igen i løbet af sommeren)

Jeg vil råde dig til, at søge hjælp, til rengøring og bad (det er ret anstrengende, hvis der skal være kræfter til noget bagefter) samt hjælpemidler der kan aflaste dine hænder, for som jeg har det, så koster hvert et greb om almindelige nøgler, smalle gafler og skeer, snørebånd osv. ualmindelig mange kræfter og "brændenælde hænder"
Og søge hjælp gennem §100. De vil nok afslå, men der kan du forlange, at de tager stilling til en ....... ? et spørgeskema, som du skal udfylde. Jo, det hedder et samtaleskema! men man kan også, som jeg, udfylde det i ro derhjemme først.

Og husk gerne, hvad der står i min nye afgørelse fra ankestyrelsen:
Kommunens standard/serviceniveau er ikke afgørende, hvis DU derigennem ikke bliver hjulpet ;-)
Og du kan sagtens få både hjemmehjælp/pleje og §100 samtid med, at du ønsker at arbejde.

Lykke til ;-)

Sidst redigeret af majs; 10-06-2016 kl. 23:24.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat