Se enkelt indlæg
Gammel 31-07-2010, 22:55   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Der må da for pokker også kunne findes en plads til dig i fællesskabet, som du kan anvende som økonomisk eksistensgrundlag.

Det er åbenlyst at du har nogle funktionsnedsættelser, der gør, at du ikke er: match 1, dvs klar & parat til ordinært arbejde på ordinære vilkår.

Om det skal være et fleksjob eller en førtidspension, det er så det spørgsmål "fælleskassen" gerne skulle se at få afklaret inden du overgår til folkepension ... meget gerne meget længe før (jeg læser andetsteds, at du er: ung).

Din psykiater taler for en "midlertidig førtidspension" ... hvis så fremt i fald osv ... alternativt fritagelse for "aktivering" med det sigte, at der skabes ro og stabilitet i dit liv.

En midlertidig førtidspension ville da IMHO være alletiders i dit tilfælde - man kunne så bruge tiden til at samle op på dit liv og forsøge at modne dig til måske at komme i et fleksjob på det tidspunkt, hvor din midlertidig førtidspension skal til revurdering.

Det kunne være interessant at høre, hvad "fælleskassen" har som argument (ud over "fælleskassens" økonomi) for ikke at følge din psykiaters forslag, men i stedet lade dig hænge i det nuværende "køre-rundt-system".

Jeg kan ikke rigtig gennemskue dine diagnoser, om der er en second opinion på dem, hvornår funktionsnedsættelsen knyttet til din grunddiagnose slog igennem (barn-teenager-voksen), hvilke diagnoser er bidiagnoser osv.

Men jeg har dog fået med, at det er meget sammensatte problematikker der er tale om.

Og jeg synes egentlig det er ganske uanstændigt ikke (om andet så for en tid) at give dig ro til at komme vidre i dit liv på et grundlag du også kan eksistere af (du er vel på "kontanthjælp" ung ?) - men min holdning er desværre ganske ligegyldig i forhlod til "fælleskassens" kreativitet, når det gælder om at sætte økonomi over mennesker ...


Et tankeeksperiment:

Du skriver noget om at du har svært ved at indgå i sociale sammenhænge og at skulle indgå i nogle udefra fastsatte rammer.

Hvordan ville du have det med at passe dig selv på en arbejdsplads uden særlig kontakt med din kolleger ?

Hvordan ville du have det med fx at skulle udføre en opgave fra A til B uden nogen form for indblanding af andre ?

Hvis du fx havde et rengøringsjob fra kl. 04-07, så kunne du passe dig selv i jobfunktionen uden kontakt til ret mange andre ... og i kaffepauserne kunne du bare drøne vidre fx fordi "du var blevet bag efter" eller hvad der kunne være en god grund ;-)

Var det noget du kunne håndtere ?

Ikke at du måske synes sådan et job lyder "spændende", men omvendt er det måske noget du kunne have ved siden af en førtidspension eller som et fleksjob.

Bare en tanke ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat