Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2008, 10:32   #2
msv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
msv er ny på vejen
Den er godt nok ved at være et par dage gammel, den her tråd , men jeg har lige et spørgsmål, efter at have læst både teksten her samt den fulde tekst og pensionsreglerne på social.dk.

Jeg blev tilkendt førtidspension i 2007 og har i 2008 fået en nedsat førtidspension pga. en temmelig høj sideindtægt.
Min bekymring har været - så fremt min indtægt varer ved i et stykke tid endnu, hvilket på nuværende tidspunkt ser ud til at være tilfældet - at jeg evt. kunne frakendes førtidspensionen, og efter at have læst de nye regler i denne her tråd, er jeg pga. formuleringen faktisk lidt i vildrede med om kommunen stadig kan gøre dette?

"Hvad betyder sikkerheden for førtidspension?
Førtidspensionister, der er på den gamle førtidspensionsordning – det vil sige pensionister, hvis sag startede før 1. januar 2003 – kan nu være helt sikre på at beholde retten til pensionen..."

Jeg er naturligvis på ordningen fra efter 2003, og på social.dk siger den informationsside stadig:

"Frakendelse af førtidspension
En tilkendt pension kan senere blive frakendt. Spørgsmålet om frakendelse kan rejses af kommunen eller af pensionisten selv."

Mens siden om den nye 2008 regel i et senere afsnit yderligere forvirrer med:

"... Det betyder, at det er risikofrit for førtidspensionister at arbejde i forhold til retten til pension. Det gælder uanset, hvor meget og hvor længe en førtidspensionist arbejder..."

Så lad mig lige få det her på det rene, hvis det kan lade sig gøre.
Er reglerne om frakendelse og pensions "hvile" nu ens for alle førtidspensionister (ie. ingen risiko for frakendelse, kun evt. hvile), eller er de der blev tilkendt pension før 2003 nu bedre stillet og mere sikre end os der har fået den senere?
msv er ikke logget ind   Besvar med citat