Se enkelt indlæg
Gammel 09-03-2008, 00:01   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Retssikkerhed???

Til Velfærdsminister Karen Jespersen
Til Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen







Blommenslyst, den 8. Marts 2008








Er syge mennesker blevet et jagtet folkefærd, - og kan sagsbehandlere overtræde retssikkerheds- og straffeloven?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kort sagt, er følgende punkter acceptabel i forbindelse med en handicappet borgers anmodning om hjælp til såvel forsøgelsesgrundlag som hjælp til at få dækket merudgifter i forbindelse med handicappet?
  • Er det retssikkerhed at en ergoterapeut fra Ældre og Handicapafsnittet skrive til socialoverlæge i pensionsafsnittet "Vi talte om sagen forleden på et møde og er meget opmærksomme på, at vi ikke skal skubbe sagen i forkerte retninger i.f.t. jer. Men vi mener så, at Ehlers Danlos-diagnosen er verificeret og at vi nok ikke kan komme udenom at sørge for, at hun har mulighed for at gøre de ting, hun nu kan siddende med god arbejdsstilling" (Dette i forbindelse med ansøgning om boligtilretning, som blev bevilliget!)
  • Er det retssikkerhed at kommunen fastholde sociallægens lægelige skøn, når kommunen erkender at sociallægen har brugt 2 hospitalsundersøgelser som ikke er mine OG har omtalt mine diagnoser vildledende OG har undladt en væsentlig diagnose?
  • Er det retssikkerhed at sociallægen udtale ”jeg vælger at tilsidesætte ledende overlæge Glen Gorm Rasmussens vurdering, idet jeg mener han er farvet af det er hans speciale”?
  • Er det retssikkerhed at sociallægen skønner på en diagnose, som sociallægen måske ikke er kompetent til at vurdere på, og er det retssikkerhed i den forbindelse at tilsidesætte Sundhedsministeriets anbefalinger om inddragelse af specialviden fra 2 landsdelscentre, idet der er tale om et sjældent handicap?
  • Er det retssikkerhed at socialrådgiver videregiver fortrolige oplysninger til en for sagen uvedkommende afdeling, alene med det formål at skade borgeren?
  • Er det retssikkerhed at lægepapirer forsvinder fra en borgers mappe, og derved ikke medgår i vurdering af pensionsansøgning?
  • Er det retssikkerhed at ovenstående omtalte lægepapirer fortsat ikke ligger i min lægemappe, trods det de nu er sendt 3 gange til kommunen?
  • Er det retssikkerhed at kommunen benytter uautoriserede psykologer, over hvem en borger ikke kan klage til patientklagenævnet, ej heller til psykolognævnet? (Og hvor en autoriseret psykolog efterfølgende tilbageviser samtlige påstande)
  • Er det vejen frem, at borgere skal anmelde kommunerne til Datatilsynet og politiet, samt bruge penge på en advokat i en civil domstol, for at loven bliver overholdt?

I forbindelse med vedhæftede interne mail, skal jeg gøre opmærksom på hjemmeside fra Ombudsmanden; http://www.ombudsmanden.dk/nyt_og_pr...vshedspligten/

"Ansatte i det offentlige har tavshedspligt. De må ikke videregive fortrolige oplysninger om borgerne til andre der ikke har noget med sagen at gøre. En uberettiget videregivelse af fortrolige oplysninger kan være en overtrædelse af straffeloven og give fængselsstraf. "

Ovenstående punkter er foregået i Odense Kommune. I den forbindelse vil jeg gerne rette Jeres opmærksomhed på Velfærdsminister Karen Jespersens besvarelse; (SOU alm. del) Endeligt svar på spørgsmål nr. 183

Denne skrivelse offentliggøres på www.k10.dk

Jeg imødeser en tilbagemelding på, om det er accepteret i såvel Velfærds- som Beskæftigelsesministeret, at sagsbehandlingen foregår på denne måde?


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen

http://www.sitecenter.dk/radby/
lena er ikke logget ind   Besvar med citat