Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2011, 07:48   #279
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Sønderborg kommune som jeg bor i har heller ikke offentligt gjort svarfrister.
Jeg har jævnligt kontrolleret om nogen kunne tage sig sammen fra kommunen om at lægge svarfristerne ud......Hvem helt konkret hendvender jeg mig til for at få de svarfrister offentliggjort??? Det er jo en skændsel.....
Jeg plejer at kontakte kommunerne via kontakt på deres hjemmeside, samtidig finder jeg så ud af hvem der er borgmester og dennes mail adresse og så sender jeg en skrivelse ala den her (sendt i sidste uge til Holstebro kommune )

Citat:
Jeg har forgæves søgt efter sagsbehandlingstider på jeres hjemmeside, kan i oplyse mig om hvor jeg finder dem henne ?

Jeg skal samtidig gøre opmærksom på retssikkerhedsloven §3 stk 2

Ifølge retssikkerhedslovens § 3, stk. 1, skal kommunen behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Efter stk. 2 skal kommunen fastsætte en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

Det følger af vejledningen til retssikkerhedsloven (nr 73 af 03/10/2006), at der skal fastsættes frister inden for hvert enkelt sagsområde omfattet af loven. Fristerne skal ifølge vejledningen offentliggøres.


Derfor ønsker jeg henvisning til hvor jeg kan finde offentliggørelse af omtalte svarfrister. ?

Den reagere de normalt på ... i dette tilfælde kom der hurtigt et svar tilbage at det så ikke kunne bruges til noget er noget andet he he
Citat:
Hej xxxx

I forbindelse med at vi har fået ny hjemmeside, har vi desværre ikke fået ført teksten omkring sagsbehandlingstider med over. Den må beklageligvis være forsvundet i mængden.

Jeg har foranlediget af din mail oprettet siden - du finder den her: http://www.holstebro.dk/Sagsbehandlingstider-2383.aspx

Mange tak for tippet.

Venlig hilsen
XXXXXXXX
Web- og esdhkonsulent
Prøv at trykke på deres link og se hvordan det IKKE skal være ...
Sker det så sender man noget ala dette

Citat:
Tak for svar og link, jeg skal hermed gøre opmærksom på vedhæftet skrivelse hvoraf det fremgår at Socialministeriet Center for Politik og jura, kan herefter oplyse at der skal fastsættes frister for hvert enkelt sagsområde, sagsbehandlingstiden er forskellig fra sagsområde til sagsområde og kommuner kan ikke opfylde loven ved at beslutte en fælles frist for alle sagsområder.
Dette fremgår også af vejledning nr 73 af 03/10/2006 pkt 23

Har Holstebro ikke individuelle svarfrister ?? og hvis ikke er det så noget der er ved at blive udarbejdet ? og hvornår så ? hvis ikke hvad er så begrundelsen for dette ..
Og så gælder det bare om at bide sig fast og blive ved og ved og ved indtil de får lavet de svarfrister ..

Hvis man kigger i listen der er lavet omkring svarfrister på div kommuner kan man se at en masse af linkene ikke virker mere, det virker som om kommunerne helt bevidst rykker rundt på de sider med svarfrister, man kunne i hvertfald få mistanken for hver gang det lykkedes at få en kommune til at offentliggøre de svarfrister så kan man tjekke igen et par måneder efter og så er de væk igen og kommunerne har sjovt nok altid lige som Holstebro LIGE lavet siden om og den er LIGE smuttet for dem ...
  Besvar med citat