Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2013, 15:08   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det fremgår jo lidt af det her..

"Du kan hjælpe med opgaver, som det er normalt at udføre i og omkring hjemmet og i familielivet. Tjenesterne må ikke have en væsentlig økonomisk værdi for modtageren, men det er ikke afgørende, om der er tale om en tilbagevendende ydelse eller en enkeltstående tjeneste."

Så hvis det er i et firma, hvor arbejdet ellers skulle have været udført af andre der skulle have løn, så må man sikkert ikke, da det er en hjælp der har værdi for modtageren, og ikke hører under familielivet.

Det kommer jo an på opgaven..

Hvis det er hjælp til at bygge stuen om så der er plads til hjemmekontor er det sikkert fint.. men hvis man påtager sig jobbet som bogholder går det ikke kunne jeg forestille mig.

Det er jo lidt som med de der familiepizzariaer hvor hele familien hjælper, det går i hvert fald ikke når de er på overførselsindkomst af en eller anden art..

Det er gråzone, og jeg tror man er nødt til at cleare den med skat osv..

Men I dit sidste eksempel, går det måske når det kun er råd fra en gammel onkel, så længe hun selv udfylder og sender afsted...

Essensen ligger i om hun ville have betalt andre for det og derved sparer penge på det.

Sidst redigeret af Pip; 25-01-2013 kl. 15:15.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat