Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2009, 17:25   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Velkommen her.

Har siddet og læst din historie. Sikket et dårligt eksempel ham der sagsbehandleren er! Han var da godt nok langsom!

Da jeg arbejder selv indenfor hjælpemidler, vil jeg meget gerne hjælpe dig.

Det undrer mig meget, at din sagsbehandler mener, at en trivelsesbil skal høre under § 100 merudgifer, for det er det ikk... ! Man skal nemlig søge om handicapbil/trivselsbil efter serviceloven § 114 "støtte til bil" Se her om loven:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126342#K21

Du kan feks. gå ind til borgerservice (hvis I har det i jeres kommune) og hente et ansøgningsskema. Du skal dog være opmærksom på, at man skal være dårligt gående for at få en handicapbil, men du kan jo prøve at få fat i den rigtige, som sidder med det og snakke med dem om det. Det kan være et hjælpemiddelteam/bilteam i din kommune.

Jeg undrer mig lidt over, at sagsbehandleren ikke har tænkt på at bevilge dig taxakørsler efter § 100 merudgifer, for det kan man godt søge til som transport til fritid, uddannelse og arbejde feks.
Læs mere om merudgifter her. Der er også nævnt eksempler på, hvad der kan ydes:
http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx

Hvis det er en løsning, du kunne tænke dig at få betalt taxakørsler, har du muligheden for at klage over afslaget og skrive, at du ønsker taxakørsler osv.
Hvis der er andre flere ting, som du bruger mange penge på pga. din kroniske sygdom, kan du måske også søge det under § 100 Merudgifer. For at få § 100 skal der være tale om udgifter svarende til mindst 6.000 kr. årligt.

Den dårlige oplevelse, du har haft med den der sagsbehandler, er lige til borgmesteren i din kommune. Det er alt for dårligt. Der er sagsbehandlingstidsfrister, som skal overholdes. Det er tydeligt, at der er noget helt galt der..!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat