Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2012, 19:24   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Papdronning

Curls, du skriver flg.:



Enhver ansat i forvaltningen har ikke ret til ubegrænset tilgang til alle informationer om borgere i DK iflg. lovgivning. Hvorfor man heller ikke kan sætte en computer til at udføre dette arbejde. Dette ville være i strid med reglerne. Men der er visse personer/afd., der via netop § 11 a stk. 2 kan undersøge det økonomiske, herunder ikke alm. SB har er "clearet" til at undersøge om, der bliver foretaget øk. bedrageri. Det er her flg. kommer ind: sikkerhedsberkendtgørelse nr. 528 af 5 juni 2000 samt persondatalovens § 41, stk. 3.

Mange hilsner

Gunvor
Jeg taler om en undtagelse, og her må de gerne. Der er tale om en sammenkørende kontrol som er lovgivet. Det tyder på, du ikke selv kender til den, så... Det har ikke noget med retsikkerhedsloven § 11 at gøre overhovedet.... Den jeg taler om er blot et eksempel i forbindelse med f.eks. dagpengesager. Men det er ikke det tråden handler om. Det hedder registersamkøring, læs selv, hvad det er for noget:
http://www.ams.dk/Love-og-Regler/Til...amkoering.aspx

Sidst redigeret af curls; 24-11-2012 kl. 19:28.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat