Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2017, 07:15   #23
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
normalen er vel 65% ,eller højer hvis man bliver tilkendt førtidspension ,5% i mengrad lyder ikke af meget syntes du skulle tale med advokat

vh baldur
Der er ingen normal da erhvervstabet udelukkende er en udregning af ens løntab på ulykkestidspunktet og nu fratrukket nogle forskellige faktorer fx alder. Man kan godt have et lille erhvervstab hvis man da man kom til skade havde et lavlønsjob og nu får fuld pension eller om man kommer fra et højlønsjob, får nedsat pension pga ægtefælle eller ligende.

Mengradens størrelse kan sagtens være lav selv om skaden er stor og har mange konsekvenser - smertestyrke måles fx i hvilken medicin man tager, og mengrad laves efter en rigid tabel hvor det er en subjektiv bedømmelse om hvor man ligger.
Jeg har fx fået mengrad 8 selv om jeg ikke kan arbejde, men fordi jeg bla ikke tager morfinpræparater måles smertestyrken som mindre på deres tabel
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat