Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2010, 10:04   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af benteh Se meddelelser
Jeg er arbejdsløs flexer og har haft to fleksjob, som jeg er fyret af pga krisen. Er nu hos anden aktør (suk).
Hun ringede forleden med et muligt arbejde, hvor arbejdspladsen ville have 2-3 måneders praktik før ansættelse. Det irriterer mig, for det er ved at være mit helt klare indtryk, at virksomhederne nu kræver dette, der for mig minder heftigt om 2-3- måneders gratis arbejdskraft. Jobkonsulenten siger bare, at det er "helt almindeligt".
Jeg er en af de "stærke" flexere, 20 timer og en sygdom, jeg er vel reguleret for, så der er ikke noget særligt at "prøve" mig af på.
Man skal huske, at vi (lige som alle andre) efter en evt ansættelse osse har den normale prøvetid på 3 mdr, så de kan såmænd sagtens slippe af med os, UDEN praktik!
VH Bente
PS. Der jo nok er nødt til at finde sig i at arbejde gratis for overhovedet at FÅ et flexjob...
Det kan jeg godt forstå, jeg er selv i 2. fleksjob og ville helt sikkert have det på samme måde, hvis jeg var i samme situation som dig lige nu....
Jeg gad ikke i ulønnet praktik, jeg er klar!
Kunne du ikke selv "privat" tilbyde firmaet at have dig ansat her og nu? Hvis man vidste hvilket firma, det var.... hehe... så kunne de her jobkonsulenter lære noget af det... Men håber alt vil gå dig godt, og at du vil blive glad for det, hvis det lige var noget for dig og at de så ansætter dig. Gad vide, om de virkelig kan garantere fast ansættelse bagefter...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat