Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2010, 16:13   #10
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
Hej X

Jeg forstår ikke helt hvad det er du efterlyser? Jeg vedlagde da kopi af mail fra min læge V. Det er en intern mail fra hende til mig på lægevejen.dk. Er det fordi den ikke er underskrevet af hende eller hvad? Du er altid meget velkommen til at henvende dig til V. hvis der er noget i indholdet du ønsker at få bekræftet. V.´s telefonnummer er ******** og hun er indforstået med at du evt. ringer.

Var der andre af bilagene der er blevet væk?

Derudover er jeg bekendt med at sygedagpengene fortsætter sålænge der ikke er en endelig afgørelse om ophør af disse - og så fremt dette bliver udfaldet så yderligere 14 dage. Reglerne for dette forventer jeg selvfølgelig også I overholder i mit tilfælde, så jeg ikke skal besværes med at rykke for et uretmæssigt ophør i slutningen af denne måned. Vil du bekræfte dette på mail?

I og med at jeg endu ikke har fået afslag på sygedagpenge og således også modtager sygedagpenge pr. 1/4-2010, vil jeg også gerne at I medtager den nye sygedagpengeregel, som fremgår af den vedhæftede pdf.fil., i min partshøring.

Deri fremgår det at Folketinget har den 16. marts 2010 vedtaget L 117: Lov om ændring af lov om sygedagpenge, lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel, lov om aktiv socialpolitik og lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
(Ændring af reglerne om forlængelse af sygedagpengeperioden, sygedag-penge til selvstændige og ophævelse af bestemmelser om indbetaling til Sær-lig Pensionsopsparing (SP) m.v.).

Lovforslaget L 117 med bemærkninger kan ses på Folketingets hjemmeside www.ft.dk.

Indhold
Lovændringen indeholder følgende elementer:
1. Udvidelse af forlængelsesreglen ved afklaring af sygemeldtes ar-bejdsevne
2. Forbedring af selvstændiges sygedagpenge ved delvist sygefravær
3. Ophævelse af bestemmelser om indbetaling til Særlig Pensionsopsparing
4. Øvrige ændringer.
Ad 1. Udvidelse af forlængelsesreglen ved afklaring af sygemeldtes arbejds-evne

Efter forlængelsesreglen i sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan syge-dagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, når det er nødvendigt at afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job, eller når den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret, men denne afklaring i alle situationer kan ske inden for de 26 uger.

Med lovændringen udvides forlængelsesmuligheden med yderligere 13 uger til 39 uger i alt. Baggrunden for ændringen er, at det i komplekse sygedag-
pengesager med væsentlige ændringer i sygdomsforløbet kan være vanske-ligt at afklare borgerens sag inden for de 26 uger.

Indsatsen for at sikre sygedagpengemodtagere en tilknytning til arbejdsmar-kedet er fortsat væsentlig. Jobcentrene bør derfor have afgørende fokus på sygemeldtes gradvise tilbagevenden i job, relevante jobrettede tilbud og op-følgningssamtaler.

Ændringen af forlængelsesreglen træder i kraft den 1. april 2010. Ændringen finder anvendelse på personer, der modtager sygedagpenge den 1. april 2010

Jeg håber at du vil bekræfte på mail at I medtager dette i min partshøring og vurderer om jeg falder indefor ovennævnte lov, samt ændringerne som fremhævet med rødt, således at mine sygedagpenge evt. forlænges med 1x13 uger.
I mit tilfælde er jeg endnu uafklaret på jobmæssigt fra N. men også helbredsmæssigt.

Angående interview afventer vi afgørelsen på min forlængelse.

Mvh
Betty

sygedagpengeforlængelse 3x13 uger.pdf

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Havde du varighed d. 31.03.10 eller først d. 30.04.10?
For var det d. 31.03.10 er det ikke sikkert du får sygedagpenge, kommunen må nemlig gerne, og helt lovligt, udsætte afgørelsen i fire uger, hvor man ikke får sygedagpenge. Så skal man søge om kontanthjælp, men i så fald at man får medhold, så annuleres det så, og man får sygedagpenge fra den dag det ellers stoppede.

Men jeg ved, at der er en del kommuner, der ikke har opdaget det (en forholdsvis ny udmelding fra beskæftigelsesankenævnet), så en del forlænger administrativt sygedagpengene (det er så faktisk ulovligt, men det er jo til borgerens gunst så...).
øv - havde varighed til 31.3.10. Det vil sige det er endnu et slag mod mig/os og mulighederne for at klare os overleve økonomisk?

orker snart ikke mere...

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 21:44. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat