Se enkelt indlæg
Gammel 23-02-2012, 09:00   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Bettina Post, formand for DS, har holdt et oplæg, hvor hun lister op, hvordan uddannelserne procentvis fordeler sig i sagsbehandlernes uddannelser.

Læs den, faktisk lidt skræmmende, oversigt her: (Hos os er vi vist nærmer 80% socialrådgivere, men det har vi også lagt stor vægt på ved ansættelser)

Socialrådgiver 40 pct.
Socionom 1 pct.
Socialformidler 7 pct.
Diplom i besk. 2 pct.
PB i off. adm. 1 pct.
Kontoruddannelse 18 pct.
Pædagogisk udd. 7 pct.
Vejleder 6 pct.
Ingen af disse (!) 18 pct. (!)
Syntes det er et skræmmende tal... kun lidt over 50 % har en socialfaglig uddannelse, og gad vide hvad de 18 % dækker over?

Jeg siger ikke at en tømrer eller en frisør ikke kan være ansat i det offentlige. Men jeg vil vove den påstand at hvis man har en sagsbehandler med en relevant uddannelse så er der en lille chance for at sagen bliver bedre behandlet.
Jeg oplever ugentligt at de sagsbehandlere som arbejder i mine borgeres sager ikke har en relevant uddannelse, og det kan uden problemer ses i sagen, f.eks. i deres vurderinger. Der mangler simpelthen noget grundliggende...

Jeg har skrevet til Bettina Post og DS om de har en undersøgelse vi kan referere til, hvis den dukker op skal jeg med det samme poste den herinde
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat