Se enkelt indlæg
Gammel 26-07-2011, 10:31   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja det er jo så spørgsmålet.

Det lyder lidt underligt, meget af det du skriver FrkNorden, ikke at jeg tvivler på hvad du skriver, tror du forstår hvad jeg mener.

Men først, det er meget positivt, at sb sørger for, at du bliver visiteret til fleks, så skal du ikke frygte for dit forsørgelsesgrundlag.

Så vidt jeg husker kan der også være nogle fordele ved at være ledig fleks'er på ledighedsydelse fremfor ledig fleks'er på kh, det er vist mest vedr. opfølgning ved sygdom, så vidt jeg husker.

Hmm, det var sådanne ting Hejdien lige kunne ryste ud af ærmet.

Men uanset hvad, så har jeg jo i årevis påstået, at resultatet af en arb.prøvning ofte er aftalt på forhånd, så uanset om du bliver visiteret til fleks nu eller efter din arb.prøvning, så er det sandsynligvis det resultat kommunen fokuserer på, uanset hvilket timetal du ender på.

Så du skal nok forberede dig på, at uanset hvilket timetal du ender på, så hedder det "ledig fleks'er på ledighedsydelse" de næste par år for dit vedkommende.

Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr. så skal vedkommende revurderes, og ved en revurdering skal fp overvejes.

For mit eget vedkommende blev jeg i 2008 visiteret til fleks på baggrund af 6-9 timer pr. uge i en arb.prøvning.
I 2010 blev jeg tilkendt fp på baggrund af 8 timer pr. uge i en arb.prøvning.
Jeg går ud fra, at du kan se "komikken".

Det er nok ikke særligt opløftende det jeg har skrevet, beklager, men jeg synes, at din sag bliver tacklet på en underlig måde.

VOVSE, du kan tro jeg ved hvad du mener!! Og det er jo DEN fornemmelse jeg også har! Jeg syntes det blev for "let" lige pludselig - hvis man kan sige sådan efter næsten 4 år! Men JO! Grunden til jeg skrev mit indlæg er også, at jeg sidder med en fornemmelse af at der er et eller andet fusk....

Klart ledighedsydelse er bedre end kontanthjælp og man stilles bedre... MEN kommer jeg ud med færre timer end "normal" fleks", har jeg også en følelse af at jeg sidder med et problem....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat