Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2018, 19:15   #432
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Lørdag d 7 juli 2018. Brev fra Jobcenteret

Lørdag d 7 juli 2018. Brev fra Jobcenteret AFKL - Indkaldelse til møde med rehabiliteringsteam.06.07.2018





Mit svar:

OMBOOKING og KLAGE... INKOMPETENT ULOVLIG SAGSBEHANDLING = INGEN RETSSIKKERHED...

Lørdag d 7 juli 2018

Til
Jobcenter København JKI
Lærkevej 18, 2400 København NV
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
E-boks: https://post.borger.dk/?logon=borger...ubjectid=38375

Att.:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen
Justitsminister Søren Pape Poulsen
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
Beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard.
Jens Rohde "retssikkerhedsordfører" ex-medlem af EU-parlamentet for Radikale Venstre
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc.: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Journalnummer: 060564-xxxx

Samt åbenlyst brud på God Forvaltningsskik...

Jeg har modtaget et brev fra en anonym person fra Jobcenter Lærkevej.

Vedhæftet: Brev fra Jobcenteret AFKL - Indkaldelse til møde med rehabiliteringsteam.06.07.2018.PDF

1. Hvilken anonym person har skrevet dette brev ?

2. Mener denne anonyme person at det er God Forvaltningsskik ikke at skrive sit navn på brevet ?


Der skrives: "Du kan tage en ledsager med til samtalen, hvis du har behov for det."

Direkte ulovligt jf:
Forvaltningsloven § 8
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986 Gældende
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007 Gældende

Jeg må tage de bisiddere med jeg ønsker. Jeg har gjort det før uden problemer og gør det igen.

Det er borgeren, der suverænt bestemmer, i hvilket omfang bisidderen skal indgå i sagen.
Desuden fremgår det af vejledningen til forvaltningsloven, at der kun i ganske særlige tilfælde
bør nægtes en part adgang til at lade sig repræsentere eller bistå af andre under sagens behandling.

Så hvis denne anonyme person (NAVN ønskes!) ulovligt fastholder at jeg kun må tage en bisidder med,
vil jeg have det oplyst straks, så jeg kan klage til ledelsen som er Jobcenterchef Maria Bødker Boje
- og i sidste ende borgmesteren m.fl... selv om det ikke hjælper...


Der skrives endvidere:
"Rehabiliteringssekretariatet har afsat 3 mulige dage, hvor mødet kan foregå. Du bedes lade
Rehabiliteringssekretariatet vide hvilken dag du ønsker mødet afholdt, og give os besked
senest 16. Juli 2018."


"Såfremt du ikke kontakter sekretariatet inden 16. Juli 2018, vælger Rehabiliteringssekretariatet en af de 3 dage."

Igen direkte ulovligt jf:
Forvaltningsloven § 8
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986 Gældende
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007 Gældende

Det er i dag d 7 juli 2018. Jeg giver hermed svar til sekretariatet inden 16. Juli 2018.

Jeg har flere gange oplyst om og uden problemer fået ombooket mine møder, da jeg skal have
mulighed (retssikkerhed) for at jeg kan nå at høre om en af mine bisiddere kan en af disse dage.

Det er også skrevet flere gange ind i min journal.

Rehabiliteringssekretariatet kan IKKE stille krav om at en mødedato og tidspunkt skal
aftales INDEN d 16. Juli 2018, når jeg skal have tid til at booke en bisidder.
Og så lige i juli i ferieperioden hvor de fleste fol holder ferie... Direkte inkompetent...


Der skrives endvidere:
"Mødedato og sted
Datoer du kan vælge imellem;
11. september 2018 kl. 09:55
13. september 2018 kl. 11:05
18. september 2018 kl. 08:45 "


Igen, direkte ulovligt og brud på God forvaltningsskik.

Rehabiliteringssekretariatet kan IKKE tvinge mig til at tage en af disse dage, når jeg skal have mulighed for at koordinere en dag og tid med min bisidder...

Og hvad skete der med lovkravet på at når Ankestyrelsen har hjemvist min sag
om anden indsats og Kommunen på baggrund af Ankestyrelsens afgørelse skal forelægge min sag for rehabiliteringsteamet og træffe en ny afgørelse og at dette forventes afsluttet senest den 31. juli 2018 ?

Jeg er ikke blevet orienteret om at mødet med Rehab-teamet nu rykkes over 1 måned frem...

Og hvor henne på kommunens hjemmeside er disse sagsbehandlingsfrister offentliggjort ?

Lovgrundlag:
Lov om ændring af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område 2017/1 LSV 162
(Sagsbehandlingsfrister for hjemviste sager, pligt til tydelig offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister på kommunens hjemmeside og pligt til at behandle danmarkskortet over omgørelsesprocenter på et møde i kommunalbestyrelsen)

Folketinget har den 29. maj 2018 vedtaget en ændring af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Lovændringen træder i kraft den 1. juli 2018.
Lovændringen indeholder følgende elementer:
1. Sagsbehandlingsfrister for behandlingen af afgørelser, som Ankestyrelsen har hjemvist.
2. Offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister på kommunens hjemmeside.


Dette spurgte jeg også om pr mail Søndag d 22 april 2018 og har aldrig fået svar...
Vedhæftet: Gmail - Vedr sagsbehandlingsfristen mht _hjemvist_ jf Retssikkerhedslovens § 3.pdf


Vedr. ombooking af møde med rehabiliteringsteamet.

Jeg har modtaget en Indkaldelse til samtale i rehabiliteringsteamet (vedhæftet).

Samtalen skulle finde sted en af følgende dage og tidspunkter.

11. september 2018 kl. 09:55
13. september 2018 kl. 11:05
18. september 2018 kl. 08:45

Jeg vil anmode om en ombooking, da jeg ikke kan komme til samtalen på de angivne
tidspunkter pga mine skånebehov.

Lovgrundlag:
Forvaltningsloven § 8
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986 Gældende
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007 Gældende

For at mine skånebehov skal tilgodeses, skal alle mine møder ligge tidligst kl 12:00.

Dette er mange gange blevet tilgodeset uden problemer nede fra Lærkevej og anden aktør, som tager hensyn til mine skånebehov.

Vil Rehabiliteringssekretariatet tilgodese og tage hensyn til mine skånebehov ?

Og vil Rehabiliteringssekretariatet komme med 3 nye dage og tidspunkter tidligst kl 12:00 ?

Og vil Rehabiliteringssekretariatet give et møde inden for den lovpligtige tidsfrist som blev mig
oplyst pr mail d 22 april 2018, som var senest den 31. juli 2018 ?

Jeg vil nu kontakte mine bisiddere og høre hvilke dage de kan og melde tilbage så snart jeg får svar.

Jeg vil bede om en skriftlig bekræftelse på at Rehabiliteringssekretariatet har modtaget
denne henvendelse og at Rehabiliteringssekretariatet sender en ny skriftlig Indkaldelse
med 3 dage tidligst kl 12:00 til samtale i rehabiliteringsteamet.

OBS.: Er også sendt via e-Boks (vedhæftet), og er derfor lovligt gyldig mht underskrift med Nem-ID.

Vedr Deltagere på mødet.

Jeg vil bede om alle navnene på de medarbejdere der møder op fra
- Socialforvaltningen
- Sundhedsforvaltningen:
- Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen:
- En sundhedsfaglig koordinator:
- og evt. Børne- og Ungeforvaltningen:


Vær opmærksom på
At selv om I ikke står til ansvar over for loven, som bl.a. kan gøres ved at sagsbehandlere
og jurister m.fl der behandler sociale sager skal autoriseres, dvs stå personligt til ansvar over for loven, så skal loven
og God Forvaltningsskik fanme overholdes...
Det I har gang i er at syge og udsatte borgere fratages sin retssikkerhed...

Konsekvenser for din arbejdsopgave
Udfører I ikke et kompetent lovligt arbejde, bliver I udstillet offentligt med det I laver.

Har I spørgsmål eller ønsker mere information om systematisk ulovlig sagsbehandling?
Er I velkommen til at kontakte UT.
FB: Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.
K10: Ulovlig sagsbehandling. Dokumenteret. Hvor er retssikkerheden?
Youtube; Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.


Lovgrundlag
Lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen §§ 9-15
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §30a
Lov om aktiv socialpolitik §13, §37
Forvaltningsloven § 8
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986 Gældende
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007 Gældende
Skånebehov: LBK nr 1342 af 21/11/2016 Gældende
Straffelovens Kapitel 16 §§ 144 - §157 b. "Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv m.v."
Straffelovens kapitel 17 om Falsk forklaring og falsk anklage
Straffelovens § 279 (vildfarelse)
BIF "Aftale om særlig indsats for førtidspension og fleksjob pr 15.08.2017"
Borgerrådgiverens publikation "Klar Ret" og Retssikkerhedslovens § 4 om "Borgerens medvirken og
medinddragelse i egen sag samt lytte til og inddrage borgeren i sagsbehandlingen: "
Forskelsbehandlingsloven LBK nr 1001 af 24/08/2017
Kommunens vejledningspligt Forvaltningsloven § 7 og Retssikkerhedsloven § 5
Bek. lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 1345 af 23/11/2016
Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 Sagsbehandlingstider og Svarfrister

--
Med Venlig Hilsen
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat