Se enkelt indlæg
Gammel 05-01-2018, 16:06   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kender ikke til nogen klage skabeloner andet end nogle få jeg har set i tidens løb som omhandler helt specifikke situationer hvor kommunen eksempelvis standser et ressourceforløb og kaster borgeren på kontanthjælp eller selvforsørgelse.

Men som jeg forstår det er det du skal klage over er at du har fået tilkendt en revalidering uden at få nogen ydelse.

Hertil skal du bruge kommunens begrundelser, har kommunen begrundet hvorfor at du ikke er berettiget til en ydelse?
Hvad har de i det hele taget skrevet i sin afgørelse?
Hvornår modtog du afgørelsen? du har eksakt 28 dage til at klage ellers bortfalder din ret til at klage.

Dengang jeg selv fik taget sygedagpengene så kontaktede jeg en socialrådgiver i min patientforening og fik hjælp med at finde ud af hvad hovedpunkterne i min klage skulle være.
Så kontaktede jeg DUKH som gav mig en principafgørelse jeg kunne henvise til i klagen.

Så jeg vil råde dig til at kigge på hvilken hjælp du kan opstøve, er du med i en patientforening?
Hvis ikke, findes der så en god stor patientforening med socialrådgivere inden for en af dine sygdomme, som du kan melde dig ind i og få hjælp af socialrådgiverne?

Du kan altid ringe til DUKH og få hjælp og vejledning fra dem og måske kan du også kontakte Advokatvagten og få gode råd eller hvis du er på Facebook prøve at skrive til "Den sociale time" og få gode råd og vejledning.

Ellers har jeg læst at K10 i gamle dage har været fælles om at skrive klager, men det kræver formodentligt at du offentliggør en del af teksten fra kommunen for at man kan få hoved og hale i hvad der er det vigtigste og naturligvis at der er nogle af de paragrafkloge hoveder online til at hjælpe dig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat