Se enkelt indlæg
Gammel 12-02-2017, 20:06   #64
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej igen Peter, og andre interesserede.

Jeg har siden sidste indlæg set på Elmer advokaters hjemmeside under advokat Søren kjær Jensen og her læst lidt baggrund om deres arbejdsmetode.

Måske soleklart for enhver, men lovgiver og hermed den udøvende magt har ikke altid ret.
Altså STAR, ankesyrelse og kommuner ofte tager fejl.
Jeg kan stadig ikke linke og det beklager jeg, men hvis man går ind på hjemmesiden skriver de noget i retning af, at de ikke fører sager alene ud fra lovens bogstav, men går bag om bl.a forberedelsen til et lovforslag, og hermed kan vinde sager som personer har tabt i alle øvrige instanser.

Jeg kan naturligvis ikke vide det, men jeg tror at en sag som denne om uvildighed i pensionsteam og rehabiliteringsteam ville en kommune tabe, da jeg trods alt næppe kan tro, at det var lovgivers intention at loven i kommunerne samt ankestyrelse m.v ville blive tolket så ensidigt.

Hvis det var står det værre til i embedsværket end jeg har fantasi til at forestille mig.

Og endnu engang, hvorfor revidere loven i 2013 og oprette 2 teams/nævn?

Kommunen skriver godt nok at det er samme instans, og det er ganske snedigt af kommunerne af lægge det under samme instans.
Det er de vel ikke blevet beordret til af lovgiver eller hur?


Jeg har genlæst indlægene om emnet, og kan se at det netop er i Københavns den procedure er fremherskende.

At det så samtidig er i landets største kommune gør det jo kun endnu mere absurd.
Det er sgu hamrende trist, at de i København har så stort et sygefravær at kun en kan træffe afgørelse, som vedkommende allerede en gang har truffet.

Sidst redigeret af vasen; 12-02-2017 kl. 20:09.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat