Se enkelt indlæg
Gammel 30-09-2020, 21:51   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Utilstedelig magtfordeling, her sygedagpenge

Mogens Rerup, Haderslev kommunalbestyrelse.

Har taget kontakt i denne sag: Jeg skriver til sygedap afd. i aften:

"Min kæreste er desværre havnet i den situration at han er blevet sygemeldt pga stress og depression. Han har altid været en god arbejdesmand og det første gang han nogensinde er sygemeldt.

Han blev desværre raskmeldt fordi han ikke fik forklaret lægen hvordan han i virkeligheden har det. Han har svært ved at udtrykke sig. Så jeg hev ham til lægen igen og forklarede at lægen hvordan han i virkeligheden har det og hvordan vi andre oplever ham.

Han tog han seriøst og der fik han så diagnosen depression og er i gang med behandling for det.

Men lidt efter ringer hans sagsbehandler og truer ham med at han skulle lige huske på at det var hendes beslutning om han fik sygedagpenge hvis hun mente han var arbejdesdygtig i et andet job så var hun ligeglad med hvad lægen sagde.

Hun mente han var arbejdesparat så han skulle bare være ops på at han nok ikke fik sygedagpenge...

...så har vi ikke hørt fra hende i en mdr tid og så ringer hun idag igen.

Er dog ikke truende men skal lige påpege hun har ‘magten’ hun prøver decideret at kaste en mand der i forvejen ligger ned og har svært ved at overskue sit liv ud på arbejdsmarkedet hvilket han slet ikke er parat til.

Jeg er så frusteret over hendes opførsel og han er også. Hvad fanden gør man i sådan en situration?

Oveni mener hans læge bestemt heller ikke han er arbejdes parat igen."


phhmw

Ingen kommentarer, som egner sig til det offentlige rum.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat