Se enkelt indlæg
Gammel 22-03-2015, 16:29   #60
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
KL-topmøde skriger på reelt indhold

KL Topmødet skriger på modernisering

13.03.15 af Kenneth Birkholm (K), medl. Rudersdal Kommunalbestyrelse og Den Lokalpolitiske Tænketank

"Det handler om alt muligt andet end politik og politikere, når KL holder sit årlige topmøde,
skriver Kenneth Birkholm i en klumme fra lokalpolitikernes årlige topmøde I Aalborg.

Det er fredag eftermiddag og mit andet KL Topmøde er netop slut. Jeg er nyvalgt lokalpolitiker fra 2013.

Efter 25 år som leder i det private erhvervsliv har jeg ofte lidt svært ved den ineffektivitet der præger arbejdet i det politiske system.

Denne ineffektivitet brød ud i lys lue på sidste års KL Topmøde.
Hele den lokalpolitiske elite mødtes uden et eneste fagligt eller seriøst output.
........
Stor var min skepsis derfor da jeg torsdag morgen igen dragede til Aalborg. Ville det igen være en stor “fætter/kusine fest” med stærkt begrænset fagligt indhold, større kø ved fadølsudskænkningen end ved indgangen til de politiske debatter og en halvtom sal dagen derpå?

Same – but different

Årets topmøde bød på et par helt ligegyldige fornyelser samt et mindre drama ved en reel politisk debat med tilhørende afstemning. Den politiske debat omkring KL’s mulige fusion med regionerne løftede indholdet på mødet en lille smule. De øvrige fornyelser skabte primært forvirring og utilfredshed":


http://denoffentlige.dk/kl-topmoedet...-modernisering



husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat