Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2015, 09:01   #130
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Besked til arbejdsløse: Din mentor? Det er da din sagsbehandler

http://www.avisen.dk/besked-til-arbe...sa_354969.aspx

Arbejdsløse i flere forskellige kommuner oplever at få tildelt deres egen sagsbehandler som mentor. Men den dobbeltrolle kan give problemer, siger forskere.

Da arbejdsløse Dorthe Frimann fik at vide, hvem der skulle være hendes mentor, blev hun mildest talt forbløffet. Det var nemlig chefen for det team i kommunen, som afgør borgernes sager om førtidspension - herunder Dorthe Frimanns.

- Hvordan skal jeg kunne snakke fortroligt med en mentor om nogle dybt private problemer, hvis hun samtidig har en rolle, hvor hun kan bruge det imod mig? Jeg kan slet ikke forstå, at det kan være lovligt, siger Dorthe Frimann, som har været syg i systemet, siden hun blev ramt af et piskesmæld i en bilulykke i 2008.


PH Medlemmer af Rehabiliteringsteam sidder også i kommunens Pensionsnævn,

Ringen er snart sluttet.

Juli 2016 genindføres tvang i behandlingen, hvis ikke Folketinget griber ind.

Ankestyrelsen har Principafgørelse 108-13 "Gældende" klar og hvor de påstår at lumbale operationer er risikofri.

Kommunen lægekonsulent bestemmer hvornår en sag skal betegnes som en hastesag.

Så kommunerne har et godt greb om borgerne, som sidder i et jerngreb.


Vi får hvad vi stemmer på!

Hilsen Peter

Bilag

http://www.danskekommuner.dk/Artikel...g-af-mentorer/

Store forandringer i kommunernes brug af mentorer

Mentorstøtte går i dag i langt højere grad end tidligere til de mest udsatte ledige, og jobcentrets egne medarbejdere spiller gerne mentorrollen. Det er en forandring, som vi endnu ikke kender betydningen af, lyder det fra videns- og netværkshuset Cabi, der netop har undersøgt brugen af ordningen blandt 43 jobcentre.

Sidst redigeret af phhmw; 17-11-2015 kl. 09:06.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat