Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2017, 23:08   #1
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
jobafklaringsforløb og hvad så..

Hej

Jeg har været sygemeldt i 13 måneder med stress, angst og depression. I forløbet er jeg udredt af psykiater og har fået diagnosen ADD samt ængstelig personlighedsforstyrrelse. Jeg har afprøvet medicin for ADD, dog uden effekt og er for nyligt afsluttet fra psykiater. Jeg følges igen ved egen læge, psykolog og fysioterapeut. Er i medicinsk behandling for angst og depression.

Jeg fik forlænget sygedagpenge i efteråret. I starten af 2017 lavede jobcenter en ny vurdering og da psykiater vurderede, at det var uklart om jeg kan komme tilbage på fuldtid indenfor de næste to år, resulterede det i ophør af sygedagpenge og overgang til jobafklaringsforløb med ressourceydelse.

Jeg har hele perioden været fuldtidsansat og har de sidste ca. 6 måneder arbejdet omkring 12 t/uge. Jeg har ikke overskud til at arbejde mere pt. Nu er jeg varslet fyring, da de ikke kan blive ved med at betale for fuldtid når jeg ikke kan arbejde mere.

Det fylder rigtig meget i mit hoved og især den usikkerhed og uvished jeg har lige pt. er svær for jeg ved ikke rigtig hvad der så skal ske nu? og hvis der er flere muligheder hvad der så er bedst at gøre?

Jeg har hele tiden regnet med at jeg kunne komme tilbage på fuldtid, men de sidste par måneder er jeg kommet meget i tvivl. Flere har sagt at de mener det bedste for mig på sigt vil være et fleksjob. Der er stor sandsynlighed for at min nuværende arbejdsplads vil ansætte mig på de timer jeg nu engang kan arbejde.

A-kassen hjælper vel ikke (økonomisk) i sådanne situationer?

Nu skal jeg igen prøve at gå op i tid og hvis det går for langsomt eller mislykkes, så bliver jeg fyret.

Er det så arbejdsprøvning? og ressourceforløbsydelsen fortsætter vel eller hedder det så noget andet?
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat