Se enkelt indlæg
Gammel 02-07-2019, 14:48   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil tro at det har betydning for hvad I har af muligheder nu.

Jeg mener at hans chancer for at få fleksjob er lig nul i øjeblikket, normalt også førtidspension, for man skal have en stationær tilstand for at få dem.
Så medmindre du har fundet smuthullet med en førtidspension med revision ifølge de to paragraffer så er begge udelukket.

Grunden til at jeg spurgte om afslaget på at komme for rehabiliteringsteamet var givet før eller efter pensionsansøgningen var at når han er på kontanthjælp, så vil selv et ressourceforløb være at fortrække og hvis man ansøger om pension og ikke får det, så har de pligt til at kigge på om man i stedet er i målgruppen for fleksjob eller ressourceforløb.

Egentligt undrer det mig ikke at de pludseligt afviser fleksjob men at de hiver ham ud af køen til rehab, det er underligt da rehab jo også kunne have tilkendt ham et ressourceforløb eller eventuelt pension via dit smuthul.

Så i denne sag er det vigtigt hvad der kom først.

1. Altså kommunen var i gang med at sende ham til rehab med planer om fleksjob da han pludseligt bliver mere syg.

2. Kommunen kvitterer for ny sygdom ved at trække ham ud af køen til rehab.

3. Du hjælper ham med at søge pension på det foreliggende grundlag.

Er det korrekt skitseret?

Fra jeres ansøgning om pension skal kommunen jo lave en afgørelse, jeg ved ikke hvilken frist kommunen har før de skal give en afgørelse.

De kan afslå at sende sagen for rehab og det vil de måske også gøre da de allerede har ment at der alligevel ingen grund var til at sende ham for rehab i forbindelse med deres egen indstilling til fleksjob.

Hvis han får afslag uden først at blive sendt for rehab kan afgørelsen påklages, evt. med henvisning til at de ikke blot har pligt til at kigge på førtidspension men også på ressourceforløb og det synes I ikke at de har gjort, hvis han ikke er i målgruppen for ressourceforløb, hvem er så???
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat