Se enkelt indlæg
Gammel 07-08-2015, 12:46   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdsprøvning, økonomi, erstatning etc.

Først stor ros til Hanne Holst Rasmussen for denne oplysende og overskuelige hjemmeside. Tak.

http://www.tagpiskesmaeldalvorligt.dk/122283630

INDLEDNING:
Siden indeholder mange forskellige emner. Derfor har jeg neden under lavet en indholdsfortegnelse, så du let kan finde det, du søger.

Det nye, jeg støder på, skriver jeg også her, så jeg så vidt muligt, kan holde dig bare lidt a´jour med, hvad der rører sig.

Under afsnittet Nyheder, skriver jeg også jævnt tit om nyheder på det sociale område.

Og så får du også lige en række GODE RÅD I FORHOLD TIL AT KONTAKTE MYNDIGHEDER (f.eks. kommunen), før indholdsfortegnelsen:

- HUSK altid selv at stille spørgsmål.
- HUSK altid at benytte din ret til at have en bisidder med til alle møder - en fra familien, en god ven eller en fra din faglige forening.
- HUSK at det er din ret i en hver henseende at bede om fuld aktindsigt, både hos læge og sagsbehandlere, så intet dokument færdiggøres uden din viden.
- HUSK at du ikke må melde dig ud af din fagforening og især A-kasse, før din sag er afsluttet.
- HUSK at lægekonsulenterne i kommunen kun skal oversætte det lægefaglige indhold i din journal til sagsbehandlerne - ikke stille diagnoser m.m.
(Kilde: ME-foreningens medlemsblad juli 2015)


1. Nyttige links
2. Din sag i kommunen
3. Spilleregler i det kommunale system
4. Kontanthjælpsregler - pr. 1. januar 2014
5. Betingelser for førtidspension
6. Sygedagpengeregler fra 1. januar 2013
7. Optagelse af et møde eller en samtale
8. Rehabiliteringsmøde
9. Ressourceforløb
10. Arbejdsprøvning
11. Regler for sundhedsfaglig rådgivning af lægekonsulenter eller sundhedskoordinator
12, Principafgørelser i Ankenævnet vedr. fleksjob, afslag, rehabiliteringsteam og rehabiliteringsplan
13. Kan kommunen tvinge dig til en bestemt behandling?
14. Hvis kommunen fratager dig kontanthjælp
15. Aktindsigt
16. Lægevalg
17. Fradrag i kommunal ydelse ved erstatning
18. EU-domstolen: Whiplash er et handicap
19. Neutral borgerrådgivning i sager mod kommunen
20. Klagesager - til patientombuddet, forsikringsselskaber, kommunen etc.
21. "Aktion syg i Danmark"s ønsker til Mette Frederiksen

Etc.

Hilsen Peter

Venligst ingen debat i denne tråd!

Sidst redigeret af phhmw; 07-08-2015 kl. 12:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat