Se enkelt indlæg
Gammel 29-09-2014, 12:05   #41
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
En gammel artikel fra 2010:

http://www.svendborgsnetavis.dk/tre-...A6gekonsulent/

tre speciallæge erkælringer underkendt af lægekonsulent..

Jeg citerer psykiaterens svar til kommunen:

Frits Schjøtt blev – fremgår det af han svar – vred. For nu at udtrykke det diplomatisk. Han skriver til Jobcentret bl.a., at han indledningsvis vil ”udtrykke en vis undren over konsulentvirksomheden i disse sager. Mig bekendt er en lægekonsulents opgave overfor socialforvaltningen at bistå med afklaring og udredning af evt. specifikke lægefaglige detaljer – herunder oversætttelse af vanskeligt tilgængelige fagudtryk og medicinske termer – suppleret med evt. forslag til yderligere undersøgelser eller påpegning af socialfaglige tiltag, der kan være forbigået de lægelige instansers opmærksomhed i de pågældendes udtalelser. Ikke, som i dette tilfælde, selvstændige – fra speciallægers konklusioner – afvigende eller sågar modstridende synspunkter eller anbefalinger”.

Frits Schjøtt tilbageviser derefter Vibeke Manniches skøn og fyrer så denne bredside af: ”I den aktuelle situation foreligger der for mig at se en nærmest utilbørlig overdommervirksomhed, der vel nærmest kan betragtes på linje med Retslægerådets responsafgivelse til domstolene, men hvor dettes medlemmer dog i hvert fald selv er speciallæger og sagkyndige. Dette kan vist, mildt sagt, ikke påstås at være tilfældet i denne sag, hvor jeg mener, at pågældende er gået langt ud over sine kompetencer”.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat