Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2012, 12:38   #17
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hjælp

Hejsa
Tak for links, jeg har et spørgsmål som jeg virkelig håber at nogen kan give et svar på?

Kort fortalt; jeg har lægeerklæring på at min tilstand er stationær og uden flere behandlingsmuligheder. (Skizotypisk sindslidelse) At min arbejdsevne er stærkt begrænset og jeg aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked.

Problemet opstår omk. arbejdsprøvning. Her skriver psykiater en masse om at min tilstand er meget skrøbelig og jeg kan ikke arbejdsprøvet, på nuværende tidspunkt.

Jeg mener jeg må være berettiget til forlængelse efter str. 4 fordi det står klart jeg ikke kommer i ord. arbejde.

Endelig vil jeg gerne vide om hvordan det står til med en § 17. Hvis jeg nu søger pension efter en § 17 på det forligende grundlag og jeg så får afslag, hvis jeg så anker det, får man så sygedagpenge i ankeperioden?

Hvad mener I? Kan tvivlen omk. arbejdsprøvning virkelig stoppe alt i min sag, så jeg ikke er beretiget til noget som helst?

Håber I kan hjælpe, ved godt jeg bør blive i min egen tråd...men mangler svar her.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat