Se enkelt indlæg
Gammel 08-03-2010, 19:28   #18
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Jeg er nok lidt hård på det område, jeg mener ikke man skal sætte børn i verden hvis man er psykisk syg, da man ikke vil kunne formå at være en optimal forældre.
Hvad pokker er en OPTIMAL FORÆLDER????
Jeg er selv psykisk syg; og jeg ville så sandelig kunne byde et barn en bedre opvækst end mange såkaldt normale forældre byder deres børn. For mig handler det om at være i stand til at rumme børnenes følelser og samarbejde med omgivelserne.

Citat:
Hvad sker der med børnene når man kommer ud i en depression?
Øh... Hvad sker der med børnene når mor eller far bliver syg? Hvad sker der med børn når forældrene bliver skilt? Der må vist være lige så mange resultater som eksempler. Det afhænger af, hvordan de implicerede og deres nære håndterer situationen.

Jeg er bevidst om mine svagheder, og jeg kan se dem komme og italesætte dem, og jeg er i stand til både at bede om og modtage hjælp. Jeg har en bred indsigt i psykologi og pædagogik og jeg har god kontakt til min familie, som utvivlsomt ville hjælpe mig hvis jeg fik svære perioder.
Desuden findes der som en anden nævnte støttegrupper og foreninger der beskæftiger sig med børn af psykisk syge.

Det lyder lidt som om, at du har et billede i hovedet af, at en depressiv vil lade sine børn gå for lud og koldt vand og lade babyer ligge og skrige i et hjørne i deres eget ****.

Citat:
De har ikke selv valgt at blive sat i verden og vi har et ansvar over for vores børn, så spørgsmålet er om man med god samvittighed kan sætte børn i verden selv om man har sådan en lidelse.
Det er jeg rent paf overfor. HVILKEN LIDELSE? Skal enhver der har oplevet at have psykisk sygdom inde på livet afstå fra at få børn? I så fald vil vi snart ikke have flere børn i Danmark. Der er jo noget så mange der rammes af depression.

Citat:
Min mand har fået konstateret ADD og alene af den årsag vil jeg ikke have børn med ham, der er store chancer for at videregive det til sine børn og det er en skam, for kan jo se hvordan det påvirker vores forhold og dagligdag.
Hvad i alverden siger din mand til den holdning? Ville du gerne have børn med ham inden en eller anden professor gav ham diagnosen ADD?


Citat:
Folk ser forskelliget på det og dette er min måde at se det på, beklager hvis jeg støder nogen med min holdning.


Sandie
Jeg er ikke bare stødt, Sandie. Jeg er dybt, dybt forarget, en kende såret og en anelse forbløffet. Jeg vil meget gerne at du svarer på dette indlæg. Og spørge dig: Hvem kan efter din mening med GOD SAMVITTIGHED sætte børn i verden? Hvad med dem der risikerer at videregive hjertekarsygdomme, hareskår, kraftige menstruationssmerter, dværgvækst, svage led, opstoppernæse eller astma?

Huh?

Anna

Sidst redigeret af annagw; 08-03-2010 kl. 21:45.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat