Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2013, 00:30   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg vil ALDRIG kunne modtage en "næse" for smøl i den her sag, hvor har du dog det fra ?
.
Hvad du gør er op til dig, men sys bestemt det er ærgerligt du ikke vil lade den gå ordentlig til tops.
Og jo du vil få brug for at de er informeret om at du betrahgter det som værende en afgørelse om afslag på aktindsigt for at kunne gå i klagesystemet med det, fordi det som hovedregel ikke er en sag for klagesystemet, når det er klage over sagsbehandlingen, men der imod en sag for kommunalbestyrelsen, og har du ikke helt bevist gjort opmærksom på at du betragter det som værende en afgørelse, vil kommunen holde fast i at det er en klagesag over sagsbehandlingen og ikke over afgørelsen, har du ikke et bevis på du har gjort opmærksom på at du betragter det som afslag på din anmodning kommer du ingen vegne i klagesystemet, de handler KUN ud fra beviser, er der ingen har kommunen ret, punktum.
Men nu du syntes der ikke skal gøres noget ordentligt ved det hvor der kan komme en straf til kommunen, er det jo sådan set også lige meget.

Men næse for smøl garantere jeg du vil kunne få, jeg har nemlig selv fået en (af BAN) på trods af min diagnose gør det vanskeligt for mig at hænge stædigt i, og følge op på tingene, og på trods af det var SB´er der ikke rørte en finger efter jeg havde henvendt mig, så det er såmen en garanti jeg gerne giver dig.

Kommunen fik i øvrigt en lignede næse for netop ikke at have overholdt aktindsigten ved samtlige begæringer, men efter som der ikke var tale om rigtig mange borgere som havde reageret inden for en rimelig tid, og jeg for øvrigt havde været for langsom til at brokke mig over det, så gør man ikke mere ved det end at sige fyyyy...
Og derfor (af erfaring) råder jeg dig til at reagere mere end bare at læne dig tilbage og tro noget arbejder for dig (for det gør noget altså sjældent) men råder dig også at opfordre de andre du kender til i din kommune der har aktindsigts problemer til at gøre det samme, så det pjat kan blive stoppet, for alle borgere og ikke kun lige de få der har kræfterne til at klage til borgerrådgiver (som SB´erene jo så tydeligvis er ragende ligeglade med) eller borgmester.

Der til er det altså DIN pligt som borger at medvirke til sagen, du skal også være opsøgende, at se til fra sidelinjen er ikke at medvirke, men at være passiv.

Men igen din sag din afgørelse hvad du vælger, og jeg kan da kun håbe at foreløbig passivitet hjælper dem der kommer efter dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat