Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2013, 11:56   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
ang. MR- scanningerne

Hej Rene

Som jeg læser dine forskellige MR-scanninger er der diskrepans mel. de tidlige (2011?) og dem taget i år, med mdr. mellem.

Du beskriver den midstere MR-scanning afvikling og personale, hvorfor det i forhold til din sags videre forløb efter min mening er centralt, at du får klarhed over er disse 2 scanninger, specielt hvad angår kvalitetten af mellemste.

MR-scanninger kan tages med større el. mindre interval af billeder, hvorfor dette selvfølgelig påvirker kvaliteten. Umiddelbart ka man selv bedømme dette ved tidsrummet for, hvor langt tid selve scanningen tog. I sidste ende en faglig uvildig person bør kigge på disse, hvis du på nogen måde har mistanke om at de mellemste kan være af ringere kvalitet, og derfor påvirke selve billedet af din rygproblematik og derpå behandlingsforslag.

Ligeledes kan ovenstående blive central i din videre behandling i Jobcenter, da det før er set, at disse vælger de lægeudtalelser de helst vil anvende til deres afgørelser.

Du skriver vist ikke, hvornår de 2 MR i 2013 er taget, el.?

Den sidste af dem kommer der nogle udtalelser, som efter min mening ikke forklarer divergensen konkret nok mel. mellemste og sidste.

Hvis den mellemste MR scanning ikke er af god kvalitet bør dette skrives ned af en spec.læge, således at disse ikke tages hensyn til i dit videre forløb, hverken behandlingsmæssigt el. Jobcenter.

Hvis det er pga. dårlige faglighed, at mellemste MR viser en langt bedre billede, så må dette også nednoteres af en spec.læge på en el. anden måde.

Hvis det kræver en henvisning til en ny spec.læge må du bede din prak.læge om dette, og nøje udvælge dig en som både er faglig stærk, og har mod til at udtale kritik af andres arbejde.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat