Se enkelt indlæg
Gammel 16-11-2011, 21:58   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Timmy!

-kan godt forstå, hvis du er blevet forvirret af alle vores indlæg:

Jeg prøver at svare kort på dine spørgsmål og så må du vende tilbage, hvis jeg ikke har formuleret det forståeligt :-)


Citat:
Oprindeligt indsendt af Timmy Se meddelelser
Jeg har lidt at spørger om . Jeg har været visiteret til flexjob i 1 år, uden held til at finde noget job.

Jeg er så blevet sendt i arbejdsprøvning i 4 uger
Jeg vil gerne høre om nogen ved lad os nu sige jeg kan mærke at jeg ikke kan arbejde hvad så ?

skal man tage stilling til, om du er berettiget til førtidspension.

Når man er visiteret til flexjob kan det så blive frataget en?

Nej, flexbevilling er en varig ydelse.

Men
hvis du udebliver fra opfølgningssamtaler og modarbejder alt, hvad Jobcenter foreslår dig, "skaber dig helt umulig", så vil man kunne fratage dig flexbevillingen.


Hvis man kan se jeg ikke kan arbejde hva så hvis man søge pension får man så sin flexydelse imens der søgers ?

Ja, du får din ledighedsydelse, mens man behandler din pensionsansøgning.
(jeg har modtaget ledighedsydelse, imens min pensionsansøgning blev behandlet fra 2005 til 2010).


Hvis man får afslag på pension bliver flexydelsen også taget fra en ?

Nej, du fortsætter med ledighedsydelse efter et eventuelt afslag (fik selv afslag juni 2010 og modtager fortsat ledighedsydelse og er så fortsat forpligtiget til at medvirke efter reglerne, der gælder for flexbevilligede).

Hvem søger pension for en og hvordan foregår det ..

Du kan selv søge eller sagsbehandler søger for dig.

Hvis du selv søger, skal du ha' en afgørelse indenfor nærmeste 3 mdr..
Hvis sagsbehandler søger, så kan der foretages nye lægeundersøgelser og ansøgningen kan trække ud i årevis.



Det er godt hviser da jeg håber og vil så gerne arbejde men hvis man nu ikke kan......

Forstår ikke helt, hvad du siger her...

...men hvis man ikke kan arbejde, ja, så er man i sin gode ret til en førtidspension.
Jeg håber, at det gav dig lidt svar til at gå videre med :-)

Sidst redigeret af Carmen; 16-11-2011 kl. 22:04.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat