Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2018, 12:05   #75
Begynder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2018
Indlæg: 44
Styrke: 7
Begynder er ny på vejen
Så har jeg fået svar fra Ankestyrelsen.

Ankestyrelsen giver min kommune medhold i alt.

Jeg kan ikke søge specifikt om fleksjob, og Ankestyrelsen vurdere at en revalidering vil kunne gøre mig selvforsørgende.

De lægger vægt i begrundelsen om en læges vurdering fra Smerte- og hovedpineklinikken. Den pågældende læge har talt med mig i 10 minutter. Således har hun skrevet at min diagnose blev opdaget tilfældigt, at jeg ville blive rask, hvis jeg tabte mig til et normalt BMI, og at rutinepræget arbejde kunne være fremtiden for mig. Derudover skulle jeg måske lidt ned i tid. Jeg lavede et notat til lægens udtalelse, hvor jeg med vægt og højde kunne dokumentere at jeg har et normalt BMI.

Dernæst blev grøn stær og tryk i øjet som pt. er under kontrol med øjendråber brugt som jeg var rask.

Der blev ignoreret at jeg er blevet overflyttet til hovedpinecenteret i Glostrup (Rigshospitalet). At jeg har en meget sjælden diagnose, som er meget smertefuld og i særdeleshed farlig, da den kan medføre blindhed. Jeg er udtaget til et forskningsprojekt da viden er meget begrænset.

At min praktiserende læge anbefalede 10 timer om ugen.

Afgørelsen er fyldt med fejl. Jeg er ikke registreret ledig som der står, jeg modtager ingen ydelser, jeg er forsat i behandling for min sjældne diagnose, som lægen på smerteklinikken tydeligvis ikke har nogen erfaring med. Hvilket de har raskmeldt med min diagnose som jeg forsat er i behandling for. Endeligt forholder de sig ikke til at jeg har stress, det bliver ikke nævnt med et ord. Det virker som om det er gået ALT for stærkt for Ankestyrelsen.

Jeg sidder sådan lidt mat tilbage og tænker, hvad pokker gør jeg? Kommunen ved at jeg tilsidesætter mine grænser i arbejdssituation. Dette udnytter de fuldt ud. Jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om bliver iværksat ulønnet virksomhedspraktikker i et væk, som jeg ikke kan magte. I følge min plan skal først tages stilling om jeg skal revalideres i 2021. Og det ser ud som om, at det godt kan tage meget længere tid endnu.

Og kan jeg ikke klare deres tiltag (praktikker) kan de desværre ikke hjælpe mig, siger de med et triumferende smil.

Min pointe er, at mine kommentar er der ikke blevet lagt vægt på. Og Ankestyrelsen har ikke forholdt sig kritisk til helbredsoplysninger og byttet rundt på diagnoser.
Begynder er ikke logget ind   Besvar med citat